Dziwny problem z płytą (biosem)

Autor: Googie <googie_at_nospam.org>
Data: Sat 29 Jul 2006 - 00:29:05 MET DST

Witam,

Potrzebuję na komputerze: Celeron 600Mhz, 320MB ram, riva tnt2, VIA
ApolloPro 133A

...zainstalować Windowsa XP. Wiem że nie jest to może wymarzony
komputer pod ten system, ale to nie istotne.

Problem w tym, że nie mogę wejść do biosa.
Objawia się to tak, że po naciśnięciu DEL (wedle instrukcji na ekranie
przy starcie) cały ekran jest czyszczony, pozostaje czarny i tylko w
lewym górnym rogu miga kursor, jakby nie było biosa czy coś - ale
jest, bo wszystko działa, łącznie z poprzednim systemem - Windows 98.

Próbowałem go flashować nową wersją - bez rezultatu. Resetowałem też
zworką, oraz wyjmowaniem baterii. Też bez skutku.

Płyta to ECS P6VAP-A+.

Do biosa potrzebuję wejść choćby po to, żeby zmienić sekwencję
bootowania na CD (pierwszy jest teraz hd) - do instalacji.

Próbowałem już instalacji z poziomu Windowsa 98, ale w takim przypadku
nie mogłem zainstalować systemu na C (instalator trzymał tam swoje
pliki tymczasowe), a z pewnych względów zależy mi właśnie, aby to było
C.

Próbowałem też przełożyć dysk do drugiego komputera i na nim
zainstalować, a potem przełożyć dysk z powrotem, ale niestety system
tego nie wytrzymał. Wiesza się na początku startowania.

Teraz jestem już bez systemu, z nowo-założonymi partycjami, gotowymi do
instalacji.

Poszukuję zatem rozwiązania na przynajmniej jednej z 2 problemów:
1) Jak uruchomić tego biosa?
2) Jak zainstalować Windowsa XP inaczej (bo teraz nie mam już windowsa
98, żeby z niego startować)?

Wielkie dzięki za pomoc!

--
Pozdrawiam (Greetings)!