Re: Dziwny problem z płytą (biosem)

Autor: PCMANIAK <pcmaniak_at_onet.eu>
Data: Sun 30 Jul 2006 - 10:42:40 MET DST

Użytkownik "Googie" <googie@nospam.org> napisał w wiadomości
news:eadsab$inp$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Problem w tym, że nie mogę wejść do biosa.

Na jednym ECSie (chyba K7S5) sam widziałem jak po wejściu do opcji
oszczędzania energi w BIOSie komputer się wieszał. BIOSu nie flashowałem, bo
nie miałem dyskietki startowej, i może i dobrze, bo bym zepsuł płytę osobie.

> Próbowałem go flashować nową wersją - bez rezultatu. Resetowałem też
> zworką, oraz wyjmowaniem baterii. Też bez skutku.

Uważaj, bo ECS sprzedawał jeden model płyty (choćby ten wspomniany model) z
różnymi BIOSami (AMI, AWARD). Przeczytaj dokładnie jaki masz model (na
stromnie producenta www.ecs.com.tw jest wskazówka gdzie szukać numeru wersji
PCB) i sprawdź czy nie ma zworki blokującej / zmieniającej napięcie
flashowania.

> Do biosa potrzebuję wejść choćby po to, żeby zmienić sekwencję
> bootowania na CD (pierwszy jest teraz hd) - do instalacji.

Do BIOSa w ogóle warto mieć dostęp. :-)

> Poszukuję zatem rozwiązania na przynajmniej jednej z 2 problemów:
> 1) Jak uruchomić tego biosa?
> 2) Jak zainstalować Windowsa XP inaczej (bo teraz nie mam już windowsa
> 98, żeby z niego startować)?

1) A może załatwisz sobie kopię BIOSu i wsadzisz? Kość w podstawcze, czy
lutowana?
    Jakbyś miał bliźniaczą płytę (to samo PCB!), to możesz flashować na
tamtej - wystarczy jak zpuścisz dobrą płytę i po uruchomieniu systemu, a
przed uruchomieniem programu do flashowania zamienisz kości. Być może okaże
się, że kość jest uszkodzona.
A może wsadź tam kartę PCI na moment wejścia do BIOSu (i odłącz wszystko, co
niepotrzebne).
2) Każda instalacja na tak uszkodzonym komputerze jest skazana na problemy -
moim zdaniem szkoda czasu.