Re: Dziwny problem z płytą (biosem)

Autor: radarek <pyton0_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 29 Jul 2006 - 00:02:50 MET DST

"Googie" <googie@nospam.org> wrote in message
news:eadsab$inp$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam,
>
> Potrzebuję na komputerze: Celeron 600Mhz, 320MB ram, riva tnt2, VIA
> ApolloPro 133A
>
> ...zainstalować Windowsa XP. Wiem że nie jest to może wymarzony
> komputer pod ten system, ale to nie istotne.
>
> Problem w tym, że nie mogę wejść do biosa.
> Objawia się to tak, że po naciśnięciu DEL (wedle instrukcji na ekranie
> przy starcie) cały ekran jest czyszczony, pozostaje czarny i tylko w
> lewym górnym rogu miga kursor, jakby nie było biosa czy coś - ale
> jest, bo wszystko działa, łącznie z poprzednim systemem - Windows 98.

Moze bylo cos ustawione recznie? np. napiecie i mnoznik, a procesor
byl przetaktowany? Ta plyta oferuje zmiane mnoznikami i przy pomocy biosu.

> Próbowałem go flashować nową wersją - bez rezultatu. Resetowałem też
> zworką, oraz wyjmowaniem baterii. Też bez skutku.
>
> Płyta to ECS P6VAP-A+.

Mam dostep do jednego komputera z taka plyta, ale z pentium III i
gf2 mx i z wchodzeniem do biosu nie ma problemu od wielu lat.
Moze chipset via nie daje sobie rady z grafika?

> Do biosa potrzebuję wejść choćby po to, żeby zmienić sekwencję
> bootowania na CD (pierwszy jest teraz hd) - do instalacji.

Pech, akurat ta plyta nie posiada hotkeya do zmiany kolejnosci.

> Poszukuję zatem rozwiązania na przynajmniej jednej z 2 problemów:
> 1) Jak uruchomić tego biosa?

Na takim starym kompie zadzialaja biosy "softwareowe", na pewno znajdziesz
cos co pozwala zmieniac kolejnosc bootowania.
Jednak to, ze nie mozesz wejsc do biosu jest conajmniej dziwne i
sprobowalbym bez
podlaczonych urzadzen (tylko to co niezbedne do zmiany - grafika, plyta,
procesor,
ram z jednej kosci - a nuz ktoras jest zepsuta).