Re: 2 gb RAM - pociagnie bez virtual memory?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Wed 19 Jul 2006 - 14:30:25 MET DST

Radoslawf napisał(a):
> A teraz praktyka: mam 1GB ramu, zajete jest 70%.
> Ikonifikuje program na którym aktualnie pracuje bo chce

Po co? Uruchom bez zmniejszania.

> uruchomic jeszcze jeden. I czekam sekunde lub dwie na system
> który mozolnie odtwaza mi blat z pliku wymiany przy słyszalnej
> pracy dysku na tą okoliczność.

I słusznie. Nie oglądałeś pulpitu więc był niepotrzebny Ci.
Skoro był niepotrzebny to został usunięty z pamięci, by
nie brakowało jej na potrzebniejsze rzeczy. Teraz znów
go potrzebujesz, to go ładuje.

> To jest ewidentnie zmniejszenie wydajnosci.

W bardzo specyficznej (i w sumie wynikającej IMHO
ze złych przyzwyczajeń) sytuacji.

Hint: Programy uruchamia się z menu Start lub z jakiegoś
osobnego programu typu Launcher, a nie z pulpitu. Jest
nawet takie obiegowe powiedzonko, że stopień zaawansowania
użytkownika można poznać po licznie ikon na pulpicie, im
ich więcej tym większy żółtodziób.

> Doczekałem sie na blat, ikonki nie znalazłem wiec klikam
> na menu start i znowu słyszę dysk twardy i czekam na odczyt
> danych z pliku wymiany.

J.w.

> Kiedys z ciekawości sprawdziłem to na komputerze na którym
> było 2GB ram-u. Zajetośc pamieci trzydzieści kilka procent
> a objawy takie same.

Bo był większy cache dysku. Trzeba było go zmniejszyć.

> Nie masz problemu bo uznałes że tak powinno być.

Nie. Poza ekstremalnymi sytuacjami nie mam opisanych
przez Ciebie objawów. Owszem, pulpit czasem jest
przywracany z pliku wymiany, ale wyłącznie wtedy,
gdy kończę pracę z programem obrabiającym pliki
wideo potrzebującym setek megabajtów pamięci.

> Ja pracowałem na systemach gdzie uzytkownik decydował
> o ewentualnym stosowaniu pamięci wirtualnej oraz o tym
> jakie dane lub dane jakich programów mogą tam być przechowywane.

Nie spodziewaj się, że byle użytkownik ruszałby takie
ustawienia. Windows ma swoje błędy logiczne będące efektem
długotrwałego rozwoju, ale działa całkiem dobrze o ile
aplikacje się zachowują dobrze, a z tym jest ostatnio
bardzo źle (nawet głupi Firefox może wymagać kilkudzie-
sięciu MiB pamięci fizycznej, wymiatając zbyt dużo chwi-
lowo nieużywanych aplikacji do pliku wymiany).

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |