Re: 2 gb RAM - pociagnie bez virtual memory?

Autor: Radoslawf <radoslawflis_at_gazeta.pl>
Data: Wed 19 Jul 2006 - 14:25:21 MET DST

Radosław Sokół wrote:

> Prosty przykład: masz komputer z 1 GiB RAMu i 900 MiB
> z tego zajęte przez aplikacje w różny sposób. Teraz
> jedna z tych aplikacji zaczyna w bardzo losowy sposób
> uzyskiwać dostęp do 200 MiB pliku. Bez pliku wymiany
> w cache zmieści się max 100 MiB danych i cały czas
> będzie dysk używany. Z plikiem wymiany 100-150 MiB
> chwilowo niepotrzebnych danych zostanie wywalonych
> do pliku wymiany, całe 200 MiB pliku zostanie zmiesz-
> czone w pamięci i program efektywnie będzie operował
> na RAMie, zamiast na dysku.

To jest teoria.
A teraz praktyka: mam 1GB ramu, zajete jest 70%.
Ikonifikuje program na którym aktualnie pracuje bo chce
uruchomic jeszcze jeden. I czekam sekunde lub dwie na system
który mozolnie odtwaza mi blat z pliku wymiany przy słyszalnej
pracy dysku na tą okoliczność.
To jest ewidentnie zmniejszenie wydajnosci.
Doczekałem sie na blat, ikonki nie znalazłem wiec klikam
na menu start i znowu słyszę dysk twardy i czekam na odczyt
danych z pliku wymiany.
To też jest zmniejszenie wydajnosci.
Kiedys z ciekawości sprawdziłem to na komputerze na którym
było 2GB ram-u. Zajetośc pamieci trzydzieści kilka procent
a objawy takie same.

> Raczej należy się zainteresować powodem używania pliku
> wymiany przy małym obciążeniu pamięci fizycznej przez
> aplikacje. Ja nie mam z tym najmniejszego problemu
> ani w Windows XP i 2003, ani w Linuksie.

Nie masz problemu bo uznałes że tak powinno być.
Ja pracowałem na systemach gdzie uzytkownik decydował
o ewentualnym stosowaniu pamięci wirtualnej oraz o tym
jakie dane lub dane jakich programów mogą tam być przechowywane.
Windows jest w tej dziedzinie 10-12 lat do tyłu.

Pozdrawiam