Re: Do posiadaczy Asrock P4i65PE - czujniki

Autor: OMSON <omson_at_o2.pl>
Data: Sat 15 Jul 2006 - 03:15:01 MET DST

Henry(k) ...po głębszym namyśle napisał(a) jeno, że:

> heh, dobre... Ja mam P4. 2.4 Northwood puszczone na 3000MHz (18x166) a
> pamiatki chodzą na 200 i faktycznie zajebiście szybko winda pracuje na
> tych 3Giga. No ale z tym FSB200 to porażka ;-)
Ale w jaki sposob puszczasz na 200MHz pamieci - skoro mam ta sama plyte
i dostepne opcje recznego ustawiania taktowania w BIOS-ie dla pamieci
to: 133MHz, 166MHz???

> Są jakieś dziwne opcje w biosie nigdzie nie opisane ale nie ruszam.
> Ustawiłem pamiątki aby kożystał z SPD i jest ok. Pamiątki Hyundai CL3
> przy 200MHz.
Pusc MemTest+ i przekonasz sie, ze pamieci chodza taktowane dokladnie
jako 415MHz. Jak puscisz swego procka na FSB 200MHz bedziesz mial 3,6GHz
a pamiec poleci jako 497MHz. Na moim Celeronie D 320 tak sie da bez
problemu (jedynie pamiec tego nie wytrzymuje i zaczyna siac bledami -
gdybym mial lepsze pamieci pod OC to bym juz tak zostawil).
Poprostu ten model ASRock'a samowolnie ustawia jakies dziwne mnoznki dla
taktowania RAM i stad takie jaja sie dzieja. Nie dosc, ze BIOS nie
udostepnia recznego wyboru taktowania pamieci ponad 2 opisane tryby to
nawet w debilny sposob nie pokrywa sie to z faktycznym taktowaniem jakie
przyjmuje RAM. Poprostu w tym przypadku z ustawieniami taktowania
pamieci w BIOS-ie jest na odwrot jak z moca w tanich zasilaczach na
allegro - jest napisane jedno a w rzeczywistosci jest inaczej.

Pzdr, OMSON

--
Niepewność jest pewna, bezkres oczywisty, autorytety są złudne a "nie
ma" - jest!