Re: Do posiadaczy Asrock P4i65PE - czujniki

Autor: Henry\(k\) <he1nr2ic5o8_at_op.pl>
Data: Sat 15 Jul 2006 - 11:36:40 MET DST

Użytkownik "OMSON" <omson@o2.pl> napisał w wiadomości
news:e99fl7$oi9$3@atlantis.news.tpi.pl...

> Ale w jaki sposob puszczasz na 200MHz pamieci - skoro mam ta sama plyte i
> dostepne opcje recznego ustawiania taktowania w BIOS-ie dla pamieci to:
> 133MHz, 166MHz???

Bios wersja 1.30 no i sam sobie ustawił te 200MHz dla pamięci.
Tak jak napisałem, ustawiłęm że ma zczytać z SPD. Nic nie zmieniałem ręcznie
w ustawieniach taktowania pamięci. Jedynie FSB podciągnełem.
A co do 200MHz dla proca... wątpię że tyle pociągnie. Domyślnie jest 133.

> [...]
> lepsze pamieci pod OC to bym juz tak zostawil).
> Poprostu ten model ASRock'a samowolnie ustawia jakies dziwne mnoznki dla
> taktowania RAM i stad takie jaja sie dzieja. Nie dosc, ze BIOS nie
> udostepnia recznego wyboru taktowania pamieci ponad 2 opisane tryby to
> nawet w debilny sposob nie pokrywa sie to z faktycznym taktowaniem jakie
> przyjmuje RAM. Poprostu w tym przypadku z ustawieniami taktowania pamieci
> w BIOS-ie jest na odwrot jak z moca w tanich zasilaczach na allegro - jest
> napisane jedno a w rzeczywistosci jest inaczej.

W/g manuala przy FSB 166 procka są dostępne FSB pamięci 166 i 200.
Takie też wartości pokazuje CPUid oraz Everest.
Wrócę po robocie to sprawdzę jeszcze MemTest'em

--
Henry(k)
Odpowiadajac na majla usun cyfre z adresu.