Re: dyskietki 2.88 MB?

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Fri 14 Jul 2006 - 09:45:51 MET DST

Dnia 2006-07-13 14:51:26, encja *Michal Bien* wymodziła przez port 119
co następuje:

> Widocznie mamy innych znajomych. Ja swoim staram sie pomagac, a nie
> mowic "mam cie w d*e, kup sobie pendrive".

Ładny cytat...

> Wiekszosc ludzi nietechnicznych,
> ktorym potrzebna jest pomoc w wydrukowaniu czegos od czasu do czasu nie ma
> i nie nosi z soba pendrive i uzywa poczciwych dyskietek. A ci co nosza
> pendrive razem z kluczami od domu zazwyczaj radza sobie sami.
> Pracowales kiedys w administracji publicznej?

Bezpośrednio - nie. Robiłem zlecenie. Fatalny budżet, ale jedna zaleta -
ustalone i podpisane jest święte.

> Chyba nie bo bys wiedzial ze
> wiekszosc ludzi uzywa do noszenia dyskietek: sa kupowane na biezaco a
> wydebienie nawet 16 MB pendrive, mimo ze wygodniejszy i pewniejszy graniczy
> z cudem i traktowane jest jako "luksus". Kolejny raz wychodzi ze pendrive
> uzywaja zazwyczaj ludzie majacy na codzien doczyninia z komputerami, a nie
> ci co potrzebuja pomocy, bo juz widze jak np: urzednicy czy ludzie wolnych
> zawodow starszej daty biegaja z pendrive kupionym z wlasnej kieszeni.

Cóż w pracy mamy intranet i kupę drukarek sieciowych. Nikomu nie
przyszłoby do głowy łazić z dyskietkami. A nawet, jak komuś by przyszło,
to nie do mnie - mają do pomocy techników.

> Rowniez, ale kupowane w tym samym czasie dyskietki 3,5" i 5.25"
> zdecydowanie lepiej znioosly probe czasu te 5,25": fizyki nie da sie
> oszukac: przy tak prostym urzadzeniu jak FDD i nie chornionym praktycznie
> nosniku wzrost gestosci zapisu wprost proporcjonalnie przenosi sie na
> awaryjnosc.

Tak jak napisałem - wszystkie wiercone (!!!) 3,5 czytały się bezbłędnie.
Ale to były naprawdę dobre dyskietki. Nie mam podstaw twierdzić, żeby
były bardziej awaryjne niż 5,25, wręcz odwrotnie - w końcu były o niebo
lepiej chronione mechanicznie.

> Polecam cwiczenia praktyczne z obsluga urzadzen USB na VIA MVP3 +
> 82C586B - zarowno pod WIN95OSR2 jak i linuksem. Urzadzenie jest
> najczesciej rozpoznawane, ale za cholere nie mozna sie do niego dobrac.

Dziękuję, nie skorzystam. Jak potrzebuję łamigłówki, to idę z żoną na
zakupy. Tak jak pisałem - w pracy i w domu całą komunikację mam po
sieci, nawet z różnej maści pierdolników USB korzystam sporadycznie.

> Poza tym pisalem juz o segnentacji sieci w domu. Przez SMB tego nie
> przerzuce bezposrednio miedzy roznymi segmentami, a wystawiane na lokalny
> FTP czy wysylanie via Internet czy nawet hamstera przez email uwazam za
> bezsensone w przypadku malych dokumentow.

Skoro tak twierdzisz... Mamy wolny kraj.

> Z dyskietka jest szybciej
> i prosciej, zreszta i tak musze zejsc pietro nizej by wlaczyc ten komputer
> i drukarke (to PCI 2.1 i do tej pory nie chcialo mi sie kupic kabla WOL,

Cóż, printserwer rules...

[...]
> Ja z robienie wszystkiego "nowoczesnie" i za pomoca komputera wyleczylem
> sie kilkanascie lat temu.

A ja od kilkunastu lat projektuję systemy informatyczne, i niejako
zawodowo dążę do tego, by było "nowocześnie i za pomocą komputera". I
wiesz co ? Podoba mi się to.

Gadasz jak potłuczony... Latanie z dyskietkami jest dobre i proste, a
taki printserwer, który często jest wbudowany w domowe rooutery, czy
choćby załącznik email jest niedobry, bo jest za "nowocześnie" ?

Nie używam dyskietek, bo ich nie potrzebuję. W pracy też się nie używa
dyskietek, bo nie są potrzebne. A jeśli nawet ktoś z nich korzysta - to
ja nic o tym nie wiem.

Na rzuconą żartobliwie uwagę, że jeśli ktoś korzysta z dyskietek, to
jego problem (smiley na końcu był za mały?), dostałem dwa pouczające
posty, jaki to jestem aspołeczny i niekoleżeński. Od facetów, których na
oczy nie widziałem.

--
pozdro...
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]