Re: Arctic Cooling TC na procka.. ?

Autor: Henry\(k\) <uraevpb_at_bc.cy>
Data: Thu 13 Jul 2006 - 16:46:56 MET DST

Użytkownik "Meetom" <meetom@spokojnie-mozesz-to-wyciac.irc.pl> napisał w
wiadomości news:e95d85$e6f$1@news.onet.pl...
> [...]
> Koleżance się zużył (głośny i mało wydajny) wiatraczek na radiatorze na
> procku, chciałem jej coś zakupić. Przy okazji pogadaliśmy o "hałasie" i
> pomyśałem, że można by w miejsce starego wiatraczka wstawić jednego z
> Arctic Cooling TC (kosztują grosze i faktycznie są całkiem znośne dla
> przeciętnego śmiertelnika ;) ) tylko nie wiem na ile one są wydaje. Jako
> wywiew z obudowy się ładnie sprawdza ale czy z prockiem sobie poradzi? Do
> tego posmaruje pod spodem świeżą pastą, więc powinno być ok.. Procek to
> AMD - chyba Athlon XP, ~1,6Ghz, radiator wygląda na box-owy.

Zakłądałem na radiator Spire zamiast ichniego ten drugi - no problemo,
chłodził sobie tak samo a ciszej.
Czujnik temperatury też ładnie regulował obrotami.

> Aha - jeszcze jedno, co jest lepsze - wyciąganie powietrza z procka, czy
> dmuchanie na niego? Wydaje mi się że ta pierwsza opcja ale mogę się mylić

Ma dmuchać. Wszystko dąży do tego aby iść po najmniejszej linii oporu więc
wyciągane powietrze będzie szło każdą szparą tylko nie przez radiator.
Jak dmuchasz to idzie prosto do najbliższej przeszkody i od niej się odbija
szukając ucieczki w stronę o najmniejszym oporze przepływu.
Czyli opływa radiator.

--
Henry(k)
email to Rot13.com