Re: Matrox 32MB vs. FX5500 128 MB przez DVI - co ostrzejsze?

Autor: PAndy <pandrw_cutthis__at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 07 Jul 2006 - 09:50:57 MET DST

"Rafał Bartoszak" <sprocket@sys.BezSpamu.pl> wrote in message
news:e5zwwo4omai2$.1n6rakni78iz3.dlg@40tude.net...

> No patrz...
> Po raz pierwszy od dawna nie mam się z Tobą o co pokłócić... ;)

Mysmy sie kiedys klocili? Dyskusja to nie klotnia a roznica pogladow
jest dobra - cenie sobie bardzo merytoryczna roznice zdan bo dzieki temu
czlowiek sie caly czas uczy czegos nowego.

> [...]
> dane trafiające na DVI są brane wprost z pamięci RAM karty graficznej.
> Żaden układ ich nie modyfikuje, GPU w nich nie grzebie, niczego nie
> dodaje i nie odejmuje. Dane zapisane do RAMu są "święte", i tylko
> podzespół odpowiedzialny za odświeżanie obrazu cyklicznie przesyła je
> na
> RAMDAC (w przypadku D-SUB) lub bezpośrednio na DVI. Powtórzę ponownie:
> tu nie ma przetwarzania AC/CA, a pixele generowane są przez cyfrowy
> kobtroler matrycy. I ewentualnych różnic w obrazie należy doszukiwać

Tzn mozliwe jest ze karta zanim wpusci obraz na DVI obrobi go nieco
(korekcja gamma, saturacja, balans bieli) taka funkcjonalnosc moga miec
najnowsze karty pracujace wewnatrz z wielobitowa reprezentacja koloru
(wiecej niz 8 bitow na skladowe RGB na piksel), dzieki temu karta moze
"inteligetnie" zredukowac np 36 bitowy "opis"piksla na 24 bity dla
DVI... tu niestety objwaia sie najwieksza wada DVI - ma on 24 bity... to
duzo za malo w przypadkach obrobki grafiki, wizualizacji np medycznej
itd... inna sprawa ze wiekszosc matryc poprawnie potrafi wyswietlic cos
kolo 18 bitow na piksel...

> Natmiast różnice w obrazie mogą wynikać z innych ustawień drivera kart
> graficznej, ale o tym już pisałem...

Bez watpienia - nalezy miec zawsze na uwadze ze karty sa urzadzeniami w
pelni programowalnymi i bardzo duzo zalezy od drivera...