Re: Czy dla płyty Socket-A (AMD) jest nadzieja na Cool & Quiet?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Thu 06 Jul 2006 - 15:57:41 MET DST

Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote:

> I w sumie częstotliwość w układach CMOS ma olbrzymi wpływ
> na pobieraną moc (poza mocą traconą na upływ, którą się
> zbija napięciem).

            Zgadza sie, dlatego sama zmiana czestotliwosci jest dla mnie
wystarczajaca.

> He? W XP SP1/2 są sterowniki do PowerNow! w K6,

            Nie wiem, pod win2k i wczesniejszymi nie ma i nie widzialelem by
mmozna bylo sciagnac jako update (a te dosc stare CPU uzywa sie raczej pod
OSami starszymi niz XP, bo obecnie OS kosztuje wiecej niz taki stary
komputerek biurowy i nie ma sensu przywiazywac takiej plyty do WinXP).

> choć niestety bez możliwości konfiguracji specjalnej (potrzebne jest
> chyba wsparcie BIOSu). Poza tym zostaje RMClock dla wszystkich
> wersji Windows.

Niestety nie. RMclock dziala tylko pod NT 5.x oraz od K7 w gore.
Tu cytat:
"Current release of RMClock utility implements the CPU frequency, CPU load
and throttling level determination on the following processor models:
  * AMD K7 (Athlon/XP/MP, Duron, Sempron) and K8 (Athlon 64/FX/X2, Opteron,
Dual-Core Opteron, Sempron, Turion) family processors...."
plus dalej cala gama CPU Intela i VIA.

To samo jest ze sterownikami PowerNow! od AMD - wymagaja co najmniej win2k
oraz mobilnego K7. Jak dla mnie takie podejscie producenta CPU jest
niezrozumiale. Naszukalem sie troche softu do automatycznej regulacji
PowerNow! pod K6-2+ i OSem starszym niz XP/win2k - niestety nie znalazlem.
Pod dowolnym linuksem dziala z palca jako deamon systemowy, a pod win32
takie stare procesory zostaly kompletnie olane przez producenta OSa i CPU.
Pod win32 na K6-2+ mozna zminiac tylko recznie mnoznik za pomoca WCPUID
itp. Doautomatycznej zmiany softu nie ma. Jesli twierdzisz inaczej bylbym
wdzieczny za wskazanie rozwiazania automatycznego dzialajacego na K6-2+ pod
win9x.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl