Re: Czy dla płyty Socket-A (AMD) jest nadzieja na Cool & Quiet?

Autor: MadMan <madman15_at_nie-spamo-wac.wp.pl>
Data: Wed 05 Jul 2006 - 14:52:27 MET DST

Dnia Wed, 5 Jul 2006 14:26:14 +0200, Marcin Narzynski napisał(a):

> Dlaczego nie ma szansy? Przecież to cecha wyłącznie procesora - niezależna
> od płyty głównej.

No właśnie. Cecha procesorów w technologii AMD64 :) Na SocketA nie ma
C&Q i nie będzie. Może jakieś płyty mają podobne do C&Q funkcje, ale ta
co w SIGu nie ma.

> Na podkręcaniu mi nie zależy. Wręcz przeciwnie. Wolałbym, żeby procesor
> zwalniał do tego 1 GHz i pobierał 6W mocy, gdy nie są wymagane poważne
> obliczenia.

No to możesz spróbować underclockować obecny procesor. Jeśli masz
odblokowany mnożnik, to ustawiasz go na 10x, FSB na 133 MHz, a z
napięciem zjeżdżasz do najniższej możliwej w BIOSie wartości. Procesor
nadal będzie wystarczająco wydajny, a grzał będzie się znacząco mniej.
Jak będziesz chciał zmodyfikować procesor (odblokować mnożnik czy
zmienić go w mobilny) to użyj programu AMD Overclockers - do znalezienia
w necie i na ftp://marcin:marcin@83.22.222.252/AMD_Overclockers.rar
(aktywne przez kilka godzin będzie).

--
| MadMan | MSI KT6-Delta +Duron@AthlonXP 1,6@2,2 GHz FSB200 +1 GB  |
| Samsung SyncMaster 755DF +Pentagram Freezone QC-92CU +WD80GB     |