Re: Czy to napewno zasilacz ??

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Thu 06 Jul 2006 - 15:39:19 MET DST

NOKGAMER <nokgamer@poczta.onet.pl> wrote:

> Nie przesadzasz?

            W czym? R9800PRO/XT grzeje sie strasznie: to wydajna karta wykonana w
starym juz jak na tamte czasy wymiarze 0,15um. Gdy mialem u siebie R9800
DDRII wyprominiowywal wiecej ciepla niz cala reszta komputera lacznie.
O ile mozna to zniesc przy VGA Silencerze, to na standardowym chlodzeniu
bez sensu katowac ta karte nominalnym taktowaniem do pracy w 2D (a to dosc
stara konstrukcja, jeszcze z czasow gdy grafika nie spowalniala
automatycznie w trybie 2D).

> A zresztą nie wiem co mają do tego upały (bo pisałeś o tym)? ;-)

            Chyba nie wymaga to IQ ~180. Karte i komputer 99% chlodzi powietrzem
(w topicu nie ma nic co pozwalaloby sugerowac chlodzenie wodne) i jesli
powietrze w nagrzanym popolydniem pokoju bez klimatyzacji ma ~30 stopni to
chyba oczywiste ze duzo mniej skutecznie chlodzi elementy komputera niz gdy
ma stopni ponizej 20. Ja przynajmniej widze wyraznie wzrost temperatury
dyskow i CPU przy tej pogodzie jaka mamy ostatnio.

> Przy okazji, podam co u mnie chodzi non-stop w te upały. A jest to
> ASRock z Athlon XP 2600+. Przy spowolnionym WhisperRockiV mam: CPU
> 47C, SYSTEM 40C, a dysk Seagate 39C.

            Nie jest to bardzo duzo, ale i nie malo. U mnie w dzien (w nocy
wyraznie spada) CPU ma ~36 stopni (northbridge ma wiecej bo 39)
- AXP THbr B0 1833 MHz teraz chodzacy na 1 GHz, a dyski 43 stopnie
Barracuda IV 80 GB (najbardziej o niego sie martwie_ oraz 31 stopni Samsung
SPN1213). Powodem dosc wysokich temperatur jest preferowanie ciszy nad
huraganem wiatrakow, przez co w obudowie jest stosunkowo maly przewiem.
Na CPU jest wentyator 80 mm na termistorze, zasilacz to ledwie chlodzacy
siebie Modecom MC350 ATX 2.0 oraz pod nim wydmuchujacy-wspomagajacy AC TC
PRO 80 mm ktory tez do huraganowych turbin nie nalezy.

> Nie jest to rewelacja, ale jak wychodzę z domu to też zostawiam.

            Szkoda mi zuzywac dobrze wyposazonego desktopa do pracy ciaglej.
Od tego mam starego IBMa na iBX + PII 350 chlodzony pasywnie, ktory
nagrzewa sie do ~45 stopni. Jak sie uporam z biezaca praca i pogorszy sie
troche pogoda przymierzam sie do zamiany serwerka na i810 + PIII 550 FCPGA
0,18um ktore ciagna zdecydowanie mniej pradu i sie mniej grzeja: sprzet
lezy i czeka, jak zwykla najwiecej roboty jest z oprogramowaniem i
ustawieniem tego wszystkiego (software).

> Zasilacz 350W, nie grzeje się jak ten co miałem 350W (Megabajt).

            Tez zminilem poprzedniego Hipera PS350W na obecnego Modecoma z tego
powodu. Mimo ze Modecom wyglada na mniej solidnie wykonany (wnetrze, kable,
wtyczki itp) to zdecydowanie mniej sie nagrzewa i mniej halasuje.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl