Re: pytanko o obudowy ModeCom

Autor: NOKGAMER <nokgamer_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 27 Jun 2006 - 23:31:27 MET DST

Użytkownik "Jolly Roger" <dsbrak@maila.w.pl> napisał w wiadomości
news:1jocoknh808pc$.16pybuoas72dj.dlg@40tude.net...
> no to nie ma problemu - feel 300/350W poradz sobie z tym bez problemu.
> Feele raczej nie są przesadnie głośne - zawsze jednak można trafic na
model
> gorszy i lepszy, ale raczej kiszki nie będzie. Napięcia bedzie trzymał, bo
> sprzęt mało prądożerny. Ewentualnie kupujesz samą obudowę bez zasilacza i
> jakiś używany fortron z allegro.

Faktycznie, cichy jest. Co do napięć, to:
Vcore - 1.63-1.64
  3.3V - 3.26 (jakoś trzyma nawet)
     5V - 4.94-4.96 (częściej 4.95 i nie pływa)
   12V - 11.96-12.09 (częściej 12.03 i trzyma)
Uwaga - sprawdzałem, bez CD-RW i HDD.

> biosy takie cyrki pokaują, że nawet nie masz pojęcia jakie napięcie było
> podawane zamiast wzorcowego 3.3V. Napięcia trzeba mierzyc miernikiem, bo
> inaczej są one niewiarygodne.

Ale obciążenie ma (może) wpływ chyba?
Na włączonym nie myślę próbować nawet.

> po kolei trzeba było wszystko sprawdzić - procesor (stress Prime 95) i
> pamięć (goldmemory, memtest) w pierwszej kolejności. Należy też dokładnie
> obejrzeć procesor (ukruszenia rdzenia) i płytę (wybrzuszone kondensatory).

Memtest86 zapuszczałem na 12 godzin i wszystko w porządku, PC-CHECK pod
DOSem też nic nie pokazuje
procesor kupiony w komisie, ale testy pod DOSem przechodzi dobrze (temp. do
38-50C)
płyta nowa, ale kond. i tak płaskie
Prime mi się wywalał (program znikał), a ostatnio coraz więcej aplikacji
wieszało i przedwczoraj to nie mogłem W98SE normalnie zamknąć, bo jak się
zapuścił, to wieszał się na prawie wszystkim - zupełnie nie wiem z czym to
wiązać, ale mam drugą tę samą płytę (tylko D800, starszy HDD i CD-ROM) i
napięcia pokazywał mi wyższe (takie jak na tym nowym zasilaczu). Liczę, że
to będzie to, jutro się okaże.

Wcześniej sądziłem, że komp mi się wiesza z powodu załaczania lodówki,
maszynki do krojenia, mikseru, itp., bo komp chodził jak serwer, kilka dni
non-stop. A może ma ktoś jakieś sugestie?