Dysk twardy 250-320 GB, na który się zdecydować ?

Autor: blackbird <garbage_at_o2.pl>
Data: Tue 20 Jun 2006 - 09:23:07 MET DST

Witam,

Od tygodnia zastanawiam się nad kupnem dysku twardego.
Niestety mam straszny mętlik, przeglądałem już wiele for - tweak.pl, forum
tomhardware, idg, no oczywiście grupę pl.comp.pecet.

Poszukuję dysku na ATA, 250-320 GB, tylko naprawdę już zgłupiałem który
wybrać.

Obecnie posiadam dwa dyski - Maxtor 60GB, i kupiony ok 2 lata temu WD 120GB
8MB cache.
Ostatnio jak kupowałem tego WD 120, to wpierw wybrałem Maxtora ale okazało
się że strrasznie obciążał system i dwa razy go wymieniałem po czym kupiłem
WD 120. Ale i tak postawilem na powrót system na starej 60-tce Maxtora bo
okazało się paradoksalnie że jest szybsza od tego WD.

Samsungi i Seagate'y omijam zazwyczaj szerokim łukiem, jakoś nie mam
zaufania do tych dysków, może za dużo naczytałem sie negatywnych opinii na
ich temat i póki co subiektywnie rzecz biorąc jakoś nie żywię do nich
sympatii.

Dysk będzie służył przede wszystkim do magazynowania filmów w Xvid, tudzież
do obrazów filmów DVD, ale najprawdopodobiej postawię na nim system jeśli
będzie wydajniejszy od obecnych hdd.

Jeżeli ktoś przebrnął przez ten przydługi wstęp i jeszcze nie ma dość, to
prosiłbym o radę.

Zrozpaczony chyba wybiorę się po Rzeszowie na tournee po serwisach i
zwyczajnie popytam które dyski najczęściej wracają, i może w ten sposób
ograniczę pulę z której miałbym wybierać...

Liczę na Waszą pomoc, jesli ktoś ma dysk na ATA, mieszczący się w owym
przedziale 250-320Gb i byłby łaskawy podzielić się opinią jak mu się ew.
sprawuje, to byłbym bardzo wdzięczny.

Albo może ktoś napisze czego nie kupować ?

:)

--
pozdrawiam
 blackbird