Re: co to za pamiec i gdzie ja wymienic (lifetime warranty)

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Mon 19 Jun 2006 - 14:53:22 MET DST

ja <tosamo@o2.pl> wrote:

> No ja tam widze pamiec. Wyglada jak moja ale to 128. I tez PC133 (nie
> wiem skad wziales te PC100).

            _TERAZ_ widzisz (ja zreszta juz tez). Problem byl taki ze wczoraj,
gdy pisalem ten post pod linkiem ktory podales bylo wyswietlane "chwilowy
brak towaru" i pusty, szary ekran w srodkowej ramce - bez zadnych zdjec,
opisu itp. Z tego wlasnie wzgledu pisalem o nienajlepszym miejscu (oferta
sklepow jest zmienna) i na przyszlosc rozsadniej chyba zapisac taki obrazek
i gdzies go wstawic w miejsce nad ktorym ma sie kontrole.

Poza tym opis jest zabojczy:
FLASCHDRIVE: SDRAM
    ^
MEMORY STICK: SDRAM

> Ja na twierdze, ze cos dziwnego. Po prostu staram sie podac jak
> najwiecej informacji.

            jw
Teraz juz widze co to mniej wiecej za pamiec, o czym za chwile.

> Nic nie zatluscilem.

            Jednak profilaktyczne przemycie izopropanolem lub innym delikarnym
spirytusem nie zaszkodzi - nie musiales Ty zatluscic - sprzedawcy czy
poprzedni uzytkownik czesto dosc nonszalancko obchodza sie z elektornika
i juz nie raz spotkalem sie dziwnym niby awariami wynikajacymi z
zabrudzenia stykow pamieci czy kart PCI/AGP. Zwykly izopropanol potrafi
czasami zdzialac cuda. Nie mowie ze ktos jadl np: paczki w trakcie
przekladania pamieci (bo wtedy bylaby calkowicie nie wykrywana), ale lekkie
zabrudzenia iloscia tluszczu jaki czlowiek ma na skorze w kilka jesli
akurat nie moczyl rak w detergencie potrafi powodowac takie dzine
zachowania. Pomijajac powyzsze moze powodem moze byc chocby zwykly kurz
w gniezdzie pamieci. Generalnie czysta elektronika dziala lepiej wiec
wyczyszczenie modulu i gniazda szpatulka kosmetyczna z izopropanolem nie
powinno byc jakas straszna rzecza. Nawet jesli nie pomoze, to na pewno nie
zaszkodzi.

> MS-6315 to plyta na Intel 815 i zawsze widziala cale 256.

To pisz jaki to chipset - wspomniales o 2 plytach BXowych i tej, a malo
komu chce sie szukac specyfikacji kazdej plyty MSI wg numeru lub wg ma je
w glowie (MSI numeruje swoje plyty bez wyraznego klucza wiec to dosc
utrudnione, jesli ktos skurat nie zetknal sie dluzej z dana plyta).

> Niestety trudne warunki uniemozliwialy podlaczenie jakiegos dysku
> twardego.

            Memtest86+ mozesz odpalic z HDD (wystarczy tryb DOS), zabotowac z
CDROMU, dyskietki lub nawet pendrive (jesli plyta potrafi to ostatnie) wiec
to nie wytlumaczenie. Na przyszlosc sugeruje najpierw samemu testowac, bo
na odleglosc nikt Ci za bardzo nie pomoze - to takie wrozenie z fusow.
http://www.memtest.org/

> Dalem zdjecie pamieci i nie wiem po co komu szklana kula.

            Po to o czym pisalem w pierwszym akapicie. Wczoraj w nocy jedyna
informacja o tej pamieci byl fatalnie sfotografowany, nieostry sticek
i z kawalkiem zielonej PCB na plecach modulu - absolutnie nic nie mowiacy o
pamieci.

> Albo sie juz takie widzialo i wie albo nie.

            Na przyszlosc wstawiaj to w jakims normalnym miejscu. A pamieci "juz
takie (sie) widzialo" - cholernie wybredne scierwo wciskane czesto urzedom
(przynajmniej ja w 100% przypadkow trafilem na takie pamieci w komuterach w
administracji publicznej) za niesamowita kase - x2 lub nawet x3 cena
takiego samego modulu bez radiatora, ktory przy PC133 jest nie wiadomo po
co. Te pamieci (moduly 64, 128 i 256 MB) byly na tyle dziwne ze 2/3
komputerow ich nie rozpozanwalo albo zle z nimi pracowalo, tak wiec to ze
rozne plyty ich nie rozpozanaja nie zanczy wcale ze pamiec jest uszkodzona
fizycznie. To stare dzieje, ale o ile mnie pamiec nie myli to nie byly
moduly ECC co by tlumaczylo brak zgodnosci - zwykle SDR nawet bez
parzystosci tylko fatlanie zaprojektowane.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl