Re: co to za pamiec i gdzie ja wymienic (lifetime warranty)

Autor: ja <tosamo_at_o2.pl>
Data: Mon 19 Jun 2006 - 10:26:51 MET DST

Użytkownik "Michal Bien" <mbien@uw.edu.pl> napisał w wiadomości
news:Xns97E718F5761E2mbien@127.0.0.1...

> Tez sobie miejsce do pokazywania znalazles. Sprawdz co jest TERAZ
> pod tym linkiem.

No ja tam widze pamiec. Wyglada jak moja ale to 128. I tez PC133 (nie wiem
skad wziales te PC100).

> Wiec moze byc noname na odrzutach (bardziej prawdopodobne) lub nawet
> normalnych kosciach Microna, bo ktorys z odbiorcow zmniejszyl zamowienie.
> Co w tym takiego dziwnego. Popularne i sredniej wody Specteci SDR tez byly
> na Micronach, ale przynajmniej pewnej jakosci.

Ja na twierdze, ze cos dziwnego. Po prostu staram sie podac jak najwiecej
informacji.

> [...]
> wierzylem ze pamiec moze padac tak sobie az mi sie to samemu nie
> przytrafilo bez zadnego wyraznego powodu. Przy kolejnym uruchmoieniu 1 z
> 3 modulow SDR kiedys zaczal zglaszac bledy. Nie bylo zadnego przepiecia,
> nie bylo przegrzania (bo zima), nie bylo nawet zwisu wczesniej.
> Ot - grom z jasnego nieba. A w tamtych czasach 32 MB PC100 kosztowalo
> ~190 zl.

> A na tamtych 2 plytach nie? Na wszelki wypadek sprawdz styki i
> przemyj je izopropanolem itp. - moze je po prostu zatlusciles paluchami i
> cos zle kontaktuje na zlaczu krawedziowym.

Nic nie zatluscilem.

> Dziwne gdyby BX zobaczyl wiecej skoro obsluguje max 128 MB na bank.
> To ze pamiec nie zostala zidentyfikowana na 2 poprzednich plytach BXowych
> moze wynikac z jej architektury logicznej a nie uszkodzenia.

MS-6315 to plyta na Intel 815 i zawsze widziala cale 256. ABIT tez dzialal z
tym konkretnie modulem pamieci ale oczywiscie widzial pol.

> Dlaczego? Praktykowales jedna ze scen ze Swordfisha czy po prostu
> system sie zawieszal? ;)

Niestety trudne warunki uniemozliwialy podlaczenie jakiegos dysku twardego.

> Mogles przesadzic z timingami na pierwszej plycie poprawnie
> obslugujacej moduly 256 MB jednostronne, a na pozostalych plytach BX ma
> problemy z obsluga takiego modulu. Rownie dobrze pamiec mogla wyzionac
> ducha. Zaladuj ustawienia domyslne (bezpieczne) setupu na tej pierwszej
> maszynce gdy nie jest wlozona podejrzana pamiec, wloz ja w bank i zapusc
> Memtest86+ na noc a zobaczysz co jej jest. A na przyszlosc nie zmieniaj
> losowo ustawien w setupie jesli nie wiesz do czego sie odnosza.

Robilem reset ustawien. Z tego co pamietam ustawilo sie na Auto-3-3-6/7 ale
to sprawdzalem tylko na innej pamieci bo na tej plyta i tak nie startuje.

> Chwilowo szklana kula jest w naprawie :>

Dalem zdjecie pamieci i nie wiem po co komu szklana kula. Albo sie juz takie
widzialo i wie albo nie.