Re: co to za pamiec i gdzie ja wymienic (lifetime warranty)

Autor: ja <tosamo_at_o2.pl>
Data: Mon 19 Jun 2006 - 15:51:08 MET DST

Użytkownik "Michal Bien" <mbien@uw.edu.pl> napisał w wiadomości
news:Xns97E79776BD633mbien@127.0.0.1...

> _TERAZ_ widzisz (ja zreszta juz tez). Problem byl taki ze wczoraj,
> gdy pisalem ten post pod linkiem ktory podales bylo wyswietlane "chwilowy
> brak towaru" i pusty, szary ekran w srodkowej ramce - bez zadnych zdjec,
> {..}

No coz. Akurat nieszczesliwie trafilem na syfiaty sklep ktory niewiadomo
czemu usuwa opis.

> Poza tym opis jest zabojczy:
> FLASCHDRIVE: SDRAM
> ^
> MEMORY STICK: SDRAM

Lol. Moze maja dysortografie.

> Jednak profilaktyczne przemycie izopropanolem lub innym delikarnym
> spirytusem nie zaszkodzi - nie musiales Ty zatluscic - sprzedawcy czy
> poprzedni uzytkownik czesto dosc nonszalancko obchodza sie z elektornika
> i juz nie raz spotkalem sie dziwnym niby awariami wynikajacymi z
> zabrudzenia stykow pamieci czy kart PCI/AGP. Zwykly izopropanol potrafi
> {..}
> powinno byc jakas straszna rzecza. Nawet jesli nie pomoze, to na pewno nie
> zaszkodzi.

Tak zrobie.

bank.

> To pisz jaki to chipset - wspomniales o 2 plytach BXowych i tej, a malo
> komu chce sie szukac specyfikacji kazdej plyty MSI wg numeru lub wg ma je
> w glowie (MSI numeruje swoje plyty bez wyraznego klucza wiec to dosc
> utrudnione, jesli ktos skurat nie zetknal sie dluzej z dana plyta).

No faktycznie moglem napisac. Nie wiem czemu zalozylem, ze wszyscy
wiedza co to jest za plyta.

> Memtest86+ mozesz odpalic z HDD (wystarczy tryb DOS), zabotowac z
> CDROMU, dyskietki lub nawet pendrive (jesli plyta potrafi to ostatnie)
wiec
> to nie wytlumaczenie. Na przyszlosc sugeruje najpierw samemu testowac, bo
> na odleglosc nikt Ci za bardzo nie pomoze - to takie wrozenie z fusow.
> http://www.memtest.org/

OK. To na przyszlosc tak bede robil.

> Po to o czym pisalem w pierwszym akapicie. Wczoraj w nocy jedyna
> informacja o tej pamieci byl fatalnie sfotografowany, nieostry sticek
> i z kawalkiem zielonej PCB na plecach modulu - absolutnie nic nie mowiacy
> pamieci.

No sorry. Ciezko przewidziec, ze sklep moze usuwac zdjecia bo akurat mu sie
towar
skonczyl. I to dokladnie wtedy kiedy chciales zobaczyc. Ja to ogladalem duzo
razy i dawalem
roznym ludzion linki i zawsze bylo ok.

> [...]
> administracji publicznej) za niesamowita kase - x2 lub nawet x3 cena
> takiego samego modulu bez radiatora, ktory przy PC133 jest nie wiadomo po
> co. Te pamieci (moduly 64, 128 i 256 MB) byly na tyle dziwne ze 2/3
> komputerow ich nie rozpozanwalo albo zle z nimi pracowalo, tak wiec to ze
> rozne plyty ich nie rozpozanaja nie zanczy wcale ze pamiec jest uszkodzona
> fizycznie. To stare dzieje, ale o ile mnie pamiec nie myli to nie byly
> moduly ECC co by tlumaczylo brak zgodnosci - zwykle SDR nawet bez
> parzystosci tylko fatlanie zaprojektowane.

No tak ale te same plyty ta pamiec zawsze widzialy. Mozliwe, ze zapomnialem
o tym
wspomniec. Zreszta do tej pory zadna plyta nie miala z ta pamiecia problemu.
Bylo ich
moze z 10.

Zalozylem inna pamiec i przelaczylem w biosie na 3-3-3-7/9. Wlozylem ta
niedzialajaca
pamiec i chodzi. Wlaczylem memtesta. Na razie tylko 2 przejscia wszystkich
testow ale
potestuje dluzej (zeby nie bylo watpliwosci: bezblednie). Mam wrazenie, ze
pamiec
sie grzeje dosyc mocno ale pewnie jestem przewrazliwiony.