Re: WD Raptor

Autor: uC <uC_at_blabla.bla>
Data: Wed 14 Jun 2006 - 19:44:09 MET DST

"Mateusz Szczyrzyca" <annihilator@poczta.onet.pl> wrote in message
news:e6pgie$ajq$1@news.onet.pl...
> Witam serdecznie,
>
> Jak w temacie (w archiwum mało na ten temat) - czy ktoś może się podzielić
> wrażeniami z posiadania takiego dysku? Czy jest rzeczywiście taki szybki
> jak głoszą plotki, czy głośny, jak z gwarancją?
>
> Planuję zakup nowego dysku, mam fundusze na Raptora 74 GB (600 zł),
> dlatego
> nie chcę go kupić w ciemno, bo tani nie jest. Zależy mi w sumie na
> wydajności i na bezawaryjności. Przesiadał się będe z dysku ATA 133.

Mam kilka takich:
Raptor ma dwie podstawowe zalety:
- ma bardzo krotki czas dostepu wiec swietnie nadaje sie na system i
programy i oczywiscie do serwerkow.
- jest to dysk z klasy Enterprise wiez rowniez o podwyzszonej niezawodnosci
i nizszej stopie bledow (stad ta 5-letnia gwarancja).

Szybkosc ciaglego odczytu jest wieksza niz dla dyskow 7200 ale nie jest to
juz tak duza roznica jak w przypadku czasu dostepu.

Podstawowa wada jest glosnosc pracy. Dwa Roptory chodzace na moim biurku w
Raid1 to prawdziwy mlynek do kawy. Z drugiej strony niektorzy lubia taki
zdrowy chrobot dyskow.;-) Generalnie, jezeli glosnosc Ci nie przeszkadza i
stac Cie na niego to jest to dobry i szybki dysk, dobry na
podestawowy/jedyny dysk w komputerze.

Pzdr.,

--
uC