Re: jaki dysk 300GB odporny na wstrzasy

Autor: Jacek Szaniawski <im_at_nothere.com>
Data: Wed 14 Jun 2006 - 14:23:07 MET DST

Rafał Bartoszak <sprocket@sys.BezSpamu.pl> wrote:

>Niekoniecznie.

z praktyki wiem ze jednak tak. a juz jak kilka razy spadnie to
szczegolnie. a przeciez za kazdym razem ma odpornosc 300g. wiec co to
znaczy te 300g?

>Tak jak pisałem - upadek z biurka HDD przeżył, a
>obliczenia są uproszczone, bo zakładają ruch *jednostajnie* opóźniony.

rozumiem, ukonczylem z sukcesem szkole srednia. pozniej studiowalem
fizyke. troche mi tylko glupio ze sam tych prostych szacunkow nie
zrobilem

>Czyli jest to średnie przeciążenie podczas upadku, a nie max. wartość
>chwilowa. No i droga hamowania - 1 mm - tyle się może zdarzyć, kiedy
>dysk upada na dywan, z posadzką będzie gorzej...

wlasnie niekoniecznie. dywan to daje zdecydowanie wiecej niz 1mm, po
za tym niektore modele HDD sa oblozone warstwa gumy i wtedy nawet
hamowanie na posadzce daje droge hamowania nie mniej niz 1mm