Re: jak zwiększyć wydajno?ć

Autor: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here__at_go2_and_here.pl>
Data: Tue 13 Jun 2006 - 15:08:53 MET DST

On Tue, 13 Jun 2006 12:37:16 +0000 (UTC), ".lamer" <lamer@fake.pl>
wrote:

>bez przesady. Mam pod opieką sieć 18-stu hostów + serwer. Baza danych
>to access i działa bez zająknięcia:-) Poza tym pracowałem w banku i tam
>część sieci to bylo 10Mb/s:-), a hostów dziesiątki...
Ooo, witam w klubie! Ja też miałem epizod bankowy i aplikację w
Clipperze i dbf-ach... I jakoś to działało.
Access to trochę inna bajka. To już prawie "serwer bazodanowy".

>ja wiem, dlatego pytałem o ewentualność zmiany procesora. Największe
>lagi pojawiają się przy pracach obciążających bazę danych typu
>przsunięcia towarów między magazynami.
Zmiana procesora nic nie da. On i tak się nudzi. Za to dysk i sieć
dostają równo. Jeśli to DBF-y, to pewnie i program, i dane (indeksy!)
latają w kółko od serwera plików do stacji roboczej.

>tja...

>no jasne, już wystarczająco czesto robię dla nich za free. Nie ma
>głupich, mają węża w kieszeni, a wymagania księżycowe:-)

No sorry - Linux nie kosztuje za dużo, a licencja na XP piechotą nie
chodzi.

Jednak namawiam - pożycz ze sklepu switcha 1Gbit i kartę (do serwera),
wstaw i sprawdź. Coś pewnie pomoże.
Inne rozwiązania (prócz dysku SCSI) to trochę NTG.
Aha - a ten dysk 80 GB to PATA czy SATA? Może gdyby tak wziąć SATA z 8
MB cache i NCQ ...? I jeszcze 10k RPM...?
>Pozdrawiam serdecznie,
Ja również.

Sławek