Re: jak zwiększyć wydajno?ć

Autor: .lamer <lamer_at_fake.pl>
Data: Tue 13 Jun 2006 - 14:37:16 MET DST

Sławek Maculewicz naciapał:

> Ha - możemy tylko zgadywać, że systemem operacyjnym na serwerze
> jest coś z rodziny Windows.

dokładnie. XP Pro:-)

O karcie sieciowej i strukturze sieci
> (hub?, switch?) nic nie wiadomo...

zwykła setka na realtekach plus jeden switch 16 portów "OEM-szrot" ;-)

> No to strzelam, od najprostszych rozwiązań do bardziej
> wyrafinowanych: - wstawić kartę 1Gbit, zastosować switch z portem
> gigabitowym (np. DGS-1008D); koszt - ok. 400 zł. No, chyba że sieć
> jest bezprzewodowa...

bez przesady. Mam pod opieką sieć 18-stu hostów + serwer. Baza danych
to access i działa bez zająknięcia:-) Poza tym pracowałem w banku i tam
część sieci to bylo 10Mb/s:-), a hostów dziesiątki...

> - kontroler SCSI + dysk; no, tu mamy dysk za ok. 800 zł plus
> kontroler drugie tyle. To zawsze się przyda...

ja wiem, dlatego pytałem o ewentualność zmiany procesora. Największe
lagi pojawiają się przy pracach obciążających bazę danych typu
przsunięcia towarów między magazynami.

> - uważnie sprawdzić i zweryfikować konfigurację serwera...

tja...

> - zmienić system operacyjny na serwerze.

no jasne, już wystarczająco czesto robię dla nich za free. Nie ma
głupich, mają węża w kieszeni, a wymagania księżycowe:-)

Pozdrawiam serdecznie,

--
.lamer