Re: jak zwiększyć wydajnoœć

Autor: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here__at_go2_and_here.pl>
Data: Tue 13 Jun 2006 - 12:31:45 MET DST

On Tue, 13 Jun 2006 08:38:37 +0000 (UTC), ".lamer" <lamer@fake.pl>
wrote:

>Witam,
>
>zostałem poproszony o poradę i niby znam odpowiedź, ale wolał bym się
>skonsultować. Ogólnie sprawa wygląda nastepująco.
>Jest sieć z serwerem bazy danych programu MagazynMulti (dbf), a do tego
>siedem hostów. Na hostach są jedynie pliki bat odwołujące się do zasobu
>sieciowego udostępnionego na serwerze - w ten sposób uruchamiany jest
>na nich program. Oczywiście chodzi o wydajność. Do tego wszystkiego
>serwer udostępnia równnież masę plików doc, xls oraz bmp i jpg.
>Potrzebuję ustalić co "niewydala", bo lagi są coraz większe.
> [...]

Ha - możemy tylko zgadywać, że systemem operacyjnym na serwerze jest
coś z rodziny Windows. O karcie sieciowej i strukturze sieci (hub?,
switch?) nic nie wiadomo...
No to strzelam, od najprostszych rozwiązań do bardziej wyrafinowanych:
- wstawić kartę 1Gbit, zastosować switch z portem gigabitowym (np.
DGS-1008D); koszt - ok. 400 zł. No, chyba że sieć jest
bezprzewodowa...
- kontroler SCSI + dysk; no, tu mamy dysk za ok. 800 zł plus kontroler
drugie tyle. To zawsze się przyda...
- uważnie sprawdzić i zweryfikować konfigurację serwera...
- zmienić system operacyjny na serwerze.