Re: PCI-X vs PCI v2.2 (Adaptec 2420sa)

Autor: Mr.FX <mrfx_at_wla.pl>
Data: Fri 09 Jun 2006 - 14:55:14 MET DST

> Bo karty z PCI-X to karty dedykowane serwerom - to magistrala serwerowa
> i trudno oczekiwac by byla popularna w sprzecie klasy SOHO...

Akurat ten 2420SA jest jak najbardziej SOHO - to podstawowy model,
ma ograniczone możliwości i niska cenę, no i sam Adaptec tak go klasyfikuje
"High-performance storage connectivity and data protection for servers and
workstations". Ponadto na rynku istnieją karty PCI-X kompatybilne z PCI
np. Tekram ARC-11xx. Jeszcze ciekawsze jest to, że na stronie Alstoru
http://www.alstor.com.pl/pl/katalog:produkt/cpage=tech/ip=0/ic=1173/it=4291
wyraźnie jest napisane, że obsługuje PCI v2.2.
Na koniec zostawiłem najlepsze - na wielu oficjalnych stronach partnerów
Adapteca jak i na stronach lokalnych samego Adapteca są zdjęcia modelu
oznaczonego identycznie tj. 2420SA 2169300-R na których widać dwa dodatkowe
wcięcia, umożliwiające montaż w PCI.

ps. Support Adapteca nie jest w stanie uzgodnić jednej wersji, tj. najpierw
twierdził, że na ich www jest błąd, potem że na www jest wszystko OK ale
karta działa tylko z PCI-X. O fotkach wersji pasującej do PCI jeszcze im
nie pisałem, ciekawe co tym razem wymyślą.

--
Mr.FX [ myryfykysy ]