Re: Problem z "podwojna sieciowka"

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Thu 08 Jun 2006 - 13:24:40 MET DST

Krasnal <krasnal74Wytnij@o2.pl> wrote:

> Hmmm, mam neta z kablówki przez modem kablowy ze swoim adresem MAC
> (nie wiem czy po nim identyfikują, ale chyba, bo jak by było przy USB)
> oraz możliwość podpięcia modemu pod USB oraz sieciówkę, system Win XP
> Pro, adres IP zewnętrzny przydzielany przez DHCP. I jak lepiej
> podłączyć? Z góry dzięki ;).

            Jak juz napisano: ja bym sie trzymal sieciowki na PCI. Raz ze w razie
przepiecia w kablowce jest szansa ze spali sie tylko ona [nawet jesli jest
za modemem kablowym] - w przypadku sieciowek zintegrowanych nvidii AFAIR
na plycie jest to rozdzielone na czesc odrebna PHY oraz czesc w chipsecie.
Jak dostanie sie takiej sieciowce to jest szanasa ze caly southbridge
pojdzie sie kochac. Dwa ze RTL8139 choc nie jest szczytem wyrafinowania
[przy dosyle internetu i tak nie ma to wiekszego znaczenia - za male
szybkosci - lacz zblizonych do 100 mbps nikt praktycznie nie ma w domu
- to nie Szwecja] to jest obslugiwany praktycznie pod kazdym OSem wiedzacym
co to ethernet. Z tymi zintegrowanymi sieciowami nvidii, marvella czy nawet
nowymi 3coma bywa roznie - pod linuksem *BSD, BeOsem itp czesto nie sa
obslugiwane wcale albo wymagaja nameczenia sie z instalacja modulow.
RTL8139 wszedzie obslugiwany jest z palca.
            A jesli masz na plycie sieciowke gigabitowa to warto ja wykorzystac
do domowego LANu - tu jego przepustowosc sie przydaje przy przerzucaniu
duzych plikow. Trzeba tylko pamietac o dokladnym zarobieniu kabli,
dokladniejszym niz przy zwyklym fast ethernecie gdzie przy kat 5e
praktycznie na kazdym kablu dziala OK z pelna przepustowoscia, gigabit
ethernet wymaga juz wiekszej dokladnosci.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl