Re: SATA czy PATA - opłaca się?

Autor: PAndy <pandrw_cutthis__at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 08 Jun 2006 - 09:31:08 MET DST

"Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> wrote in message
news:ci866e.hoi.ln@kwinto.prv...
> Użytkownik ".lamer" <lamer@fake.pl> napisał w wiadomości

> Mniej więcej tak. Magistrala PCI także ustanawia barierę
> przepustowości, widoczną wtedy, gdy kilka urządzeń (dyski, karta
> sieciowa, USB, inne) zechce z niej naraz korzystać. SATA powstało
> m.in. po to, żeby tę magistralę ominąć. Jednak dopóki nie wejdą na
> rynek urządzenia potrafiące wykorzystać zalety nowego interfejsu,
> dopóty hasło "SATA" dla większości normalnych użytkowników pozostanie
> hasłem niemalże czysto reklamowym. Przypomina to nieco moment
> wprowadzania na rynek przyspieszonych magistrali AGP (x2, x4, x8),
> [...]

no ta strona to juz wybitny belkot marketingowca... i ogolnie - pewnie
szeregowe scsi jest tez gorsze od rownoleglego, pewnie storage na fibre
channel sa gorsze od scsi... przewaga SATA nad PATA jest wyrazna w
konfiguracjach wielodyskowych - by zblizyc sie do SATA w PATA jeden dysk
powinine zajmowac jedne kanal, do tego PATA nie oferuje full duplex oraz
wymaga programowego sprawdzania stanu dysku...