Re: kupiłem DVD-RW

Autor: NOKGAMER <nokgamer_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 07 Jun 2006 - 21:12:11 MET DST

Użytkownik "Michal Bien" <mbien@uw.edu.pl> napisał w wiadomości
news:Xns97DAD84B475C2mbien@127.0.0.1...
> a najlepiej caly test od poczatku:
> http://www.cdrinfo.com/Sections/Reviews/Specific.aspx?ArticleId=16007

Dlaczego autor nie wspomina o obsłudze DVD-RAM ?!
Czytając artykuł miałem wrażenie, czy to czasem nie jest test PLEXTORa.
Szkoda trochę, że nie "męczyli" tak napędu SAMSUNGa. Jest za to się do czego
odnieść. :-)

Dziś wykonałem tylko dwie płytki testowe na Nero CD-DVD Speed (audio i data)
oraz wykonałem podstawowe testy. Oczywiście 0 błędów, ale podczas
sprawdzania starych płytek zauważyłem, że na teście płytki "ScanDisk"
pojawiają się zawsze 1-4 czerwone kwadraciki. Stare i nowo nagrane płyty
tego nie mają, tylko te nagrywane na tym ... LG Combo. Co to znaczy?

Druga sprawa, to jak przetestować ilość potencjalnych błędów na płytce, bo
na testach CD C1 i C2 mam 0. Czy jest jakiś test do ukazywania takich
błędów, które sa korygowane (i o czym nie wiemy)? Na tym mi bardzo zależy.

Aha... i chciałbym wykonać nowe kopie wszystkich posiadanych zasobów na CD,
stąd kilka pytań:
1. Jak zobaczyć korygowane ew. błędy występujące na CD? Czy tylko patrzeć na
ScanDisk?
2. Jak ocenić jakość zapisu na CD (czy tylko po prędkości odczytu)?
3. Czy można ocenić powierzchnię płytki przed nagraniem by wyłapać co gorsze
nośniki?