Re: kupiłem DVD-RW

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Wed 07 Jun 2006 - 21:23:49 MET DST

NOKGAMER napisał(a):

> Druga sprawa, to jak przetestować ilość potencjalnych błędów na płytce, bo
> na testach CD C1 i C2 mam 0. Czy jest jakiś test do ukazywania takich
> błędów, które sa korygowane (i o czym nie wiemy)? Na tym mi bardzo zależy.

Błędy C1 ZAWSZE występują na płycie, jeszcze nie spotkałem się z taką,
która byłaby od nich wolna. Błędy C2 NIE POWINNY się pojawić - jeśli są,
to płyta będzie się czytać, tzn. napęd też je skoryguje, ale powszechnie
panuje pogląd, że to NIE JEST dobrze nagrany nośnik!!!

Jeśli masz 0 jednych i drugich błędów to albo napęd ich nie zwraca, albo
zwraca same C2 jak wszystkie LG i nie widzisz, bo ich nie ma, tzn.
płytka dobra. Aha - maksymalna wartość C1 to 220.

Sprawdź płytę DVD na błędy PIE/PIF. Może te zwraca...

> 1. Jak zobaczyć korygowane ew. błędy występujące na CD? Czy tylko patrzeć na
> ScanDisk?

Sprawdzić wartość błędów C1 i C2 w napędzie, który takowe zwraca, np.
Plextor, BenQ, NEC czy LiteOn. :) Zresztą... Jak ScanDisc pokazuje, że
jest dobrze, to IMHO jest dobrze. To znaczy W TYM MOMENCIE jest dobrze. :)

> 2. Jak ocenić jakość zapisu na CD (czy tylko po prędkości odczytu)?

Nie, głownie po błędach C1 i C2, o czym pisałem wyżej.

> 3. Czy można ocenić powierzchnię płytki przed nagraniem by wyłapać co gorsze
> nośniki?

Błędy TE/FE pozwalają stwierdzić jakość płyty przed nagraniem i ustalić,
czy powinno się ewentualnie obniżyć prędkość zapisu. Nie wiem o nich
zbyt wiele, wiem że zwracają je BenQ i Plextory. Ja się tym nigdy nie
przejmowałem - palę na markowych nośnikach, a nie śmieciach z
supermarketu. :)

# /George Orwell - Rok 1984/