Re: Laptop do 3000,- brutto

Autor: michal.s <michal.s.WYTNIJ.TO.TO_at_cdrlab.pl>
Data: Tue 06 Jun 2006 - 11:41:03 MET DST

> Tylko nie Vobis. Kupujac w jakims sklepie internetowym zaoszczedzisz sporo.
> Sprawdz ceny np. tutaj:
> http://www.softon.com.pl/sklep/index.php?s=produkty&cid=8

Spox, wiem jaka jest opłacalność zakupów w VOBIS, rzecz w tym że bardzo
ważne są dla mnie warunki kredytowe. Laptop będzie kupiony tylko i
wyłącznie na raty.

Niezły asortyment w tym sklepie i piękne ceny, dzięki za linka.

> Musisz przede wszystkim odpowiedziec na pytanie do czego ten komputer. Jak go
> duzo nosisz, to musi byc maly i z dobra bateria, jaka wielkosc ekranu jest
> maksymalnie wystarczajaca. Czy oszczedzic i kupic combo czy tez musi byc DVD
> RW itd.

Komputer używany będzie do szkoły/pracy. Programy mało wymagające z
dziedziny nawigacji morskiej, obliczeń ładunkowych i obciążeń siłowych.
Do tego Office, MathCAD (choć nie wiem jeszcze czy uda mi się zakupić
licencję) i AutoCAD do lekkich projektów 2D (jeżeli uda się załatwić
licencję dla studenta)

17" odpada, zbyt duża matryca. 14" lub 15", 15.4" jest OK; na 12" mnie
nie stać :)

Co do nagrywarki DVD, to w sigu widać, że jedna już jest więc nie jest
konieczna.

Bateria... fajnie by było lecieć na niej z 3h. W przypadku WinXP nie
uzywam LUNY, wyłączone mam zawsze wszystkie efekty wizualne, efekty
animacji itp. wyłączam też niepotrzebne usługi a to wszystko działa na
korzyść życia baterii (jak mniemam).

> Jak windows musi byc oryginalny, to kupuj od razu dolaczany do notebooka,
> wtedy taniej.

Bardzo mi zależy na legalnym WIN XP. Choć z drugiej strony nie wiem jak
sprawuje się pingwin na laptopie... nie wykluczam go w żadnym wypadku.
Jaki pingwin jest godny polecenia na Laptopa? Jak ma się pingwin do
żywotności baterii w porównaniu do WinXP (nie preferuje KDE tylko GNOME)?
Miłe wrażenie zrobił na mnie UBUNTU (na Debianie) mam nawet
oryginalnego. Może MANDRIVA powerPack?

Jak ze sterownikami do laptopów pod Linuksem?

> Pawel

Dziękuję za poświęcenie czasu na pomoc i sory za potok pytań ;)

--
| AMD Athlon XP (Barton) 2500@3200 (11x200) + Cooler Master XDream III |
| ASUS A7N8X-E Deluxe|2x256MB DDR TwinMos CL2.5|GeCube ATI Radeon 9200 |