Re: 2 dobre, szybkie dyski do postawienia na raid ?

Autor: uC <uC_at_blabla.bla>
Data: Sat 20 May 2006 - 16:35:32 MET DST

"Sekator" <brak@maila.pl> wrote in message
news:e4n0v3$q8s$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Użytkownik "uC" <uC@blabla.bla> napisał w wiadomości

> No tutaj to kolego mylisz się bardzo.... Wiadome jest, że jeśli padnie
> jeden dysk to po danych, ale żeby zaraz samobójstwo?? Dyski aż tak sie
> psuja?? Wszystkie dyski z jakimi miałem kontakt u mnie i u znajomych
> pracują bezawaryjnie po kilka lat, więc i z RAID0 byłoby tak samo....
> Posiadanie systemu na jednym dysku też nie zwalnia z konieczności robienia
> kopii zapasowych z najważniejszymi danymi. Nie demonizowałbym tu w ten
> sposób macierzy RAID0, szczególnie gdy obok tej macierzy ma się pojemny
> [...]

Byc moze dla celow zabawowych mozesz ryzykowac, ja do pracy niestety nie
(zwlaszcza jak rozlecial mi sie kilka lat temu RAID0). Dyski niestety sie
psuja, dystrybutorzy nimi rzucaja, sa modele niedorobione, pojawiaja sie bad
sektory, przegrzewaja sie, dostaje sie kurz itp, itd wiec przy RAIDzie0 sam
sie podkladasz.
Z RAID0 nie jest tak samo, prawdopodobienstwo awarii jest N razy wieksze,
gdzie N to liczba dyskow i nikt tego nie zmieni.
Robienie backupu nie ma tu nic do rzeczy. Nalezy go robic bez wzgledu na
konfiguracje dyskow.

Pzdr.,

--
uC