Re: 2 dobre, szybkie dyski do postawienia na raid ?

Autor: Sekator <brak_at_maila.pl>
Data: Sat 20 May 2006 - 14:08:15 MET DST

Użytkownik "uC" <uC@blabla.bla> napisał w wiadomości
news:e4mvvd$ph5$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Oczywiscie ze jest doby, tylko pamietaj stawianie RAID0 na
> system/programy/dane to prawie samobojstwo. Pada Ci jeden dysk i wszystko
> tracisz. System powinien byc posadzony na jednym dysku lub RAID1, a RAID0
> uzywany jako szybki dysk do czasowego zapisu plikow.

No tutaj to kolego mylisz się bardzo.... Wiadome jest, że jeśli padnie jeden
dysk to po danych, ale żeby zaraz samobójstwo?? Dyski aż tak sie psuja??
Wszystkie dyski z jakimi miałem kontakt u mnie i u znajomych pracują
bezawaryjnie po kilka lat, więc i z RAID0 byłoby tak samo.... Posiadanie
systemu na jednym dysku też nie zwalnia z konieczności robienia kopii
zapasowych z najważniejszymi danymi. Nie demonizowałbym tu w ten sposób
macierzy RAID0, szczególnie gdy obok tej macierzy ma się pojemny pojedynczy
dysk przeznaczony na kopie zapasowe najważniejszych plików.
Osobiście zdecydowałem się na RAID0 głównie po to aby przyspieszyć system i
wcale nie uważam się za kamikadze :-)

--
Pozdrawiam, Sekator.