Re: Nagrywarka LG - nie czyta nagranych p³yt

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console11>
Data: Mon 01 May 2006 - 11:03:15 MET DST

"lisior" e34h7c$kji$1@inews.gazeta.pl

> Mam nastêpuj±cy problem z nagrywark± LG HL-DT-ST-DVDRAM GSA-41638. Napêd nie
> odczytuje nagranych przez siebie p³yt DVD. P³yty s± nagrane dobrze, co
> sprawdzi³em na innych napêdach Sytuacjê na razie zauwa¿y³em na jednej partii
> p³yt. i nie wiem, czy jest to wina nagrywarki, czy no¶nika. Czy kto¶ spotka³
> siê z takim problemem? Je¶li tak proszê o jakie¶ wskazówki.

Ja siê spotka³em i nawet chyba o tym pisa³em. Toshiba 5372 z p³ytami DVD-RW.
Teraz ta nagrywarka:

 -- nie nagrywa na nówce TDK CDRW 16x-24x
 -- nagrywa TDK DVDx8 DVD-R tylko z szybko¶ci± DVDx6
    (przy innych ustawieniach potrafi zawiesiæ siê na 24%
    lub 51% -- czyli najwyra¼niej wtedy, gdy dochodzi do
    zmiany szybko¶ci lub taktyki nagrywania; procenty mog±
    byæ lekko chybione, jako ¿e mog± dotyczyæ p³yty niepe³nej,
    gdy¿ na takiej czyni³em (bolesne) do¶wiadczenia; zazwyczaj
    nagrywam ,,pod korek'' i nie pozostawiam nawet jednego MB
    wolnego miejsca)
 -- nie nagrywa TDK DVD-RW i z trudem nagrywa Sony DWD-RW
 -- potrafi nagrywaæ p³yty, których nie czyta, choæ s±
    nagrane technicznie poprawnie, co wskazuje DVD Info Pro
 -- miewa ró¿ne problemy z p³ytami DVD-R/RW.

Kupi³em j± pod koniec listopada 2004 roku i dwa razy by³a w ,,serwisie''.
Za pierwszym razem ponoæ oddano mi j± tak±, jak± przyjêto (czyli chyba
tylko odprawiono egzorcyzmy) za drugim razem zreperowano poprzez wymianê,
a w ka¿dym razie tak utrzymywano i jako¶ tak zapisano w karcie gwarancyjnej,
choæ trudno by³o ustaliæ, co zosta³o wymienione. Numer seryjny na opakowaniu
jest niezgodny z numerem seryjnym zapisanym na ko¶ciach. Zamierzam jeszcze
trochê sobie pou¿ywaæ ;) i zanie¶æ kolejny raz do ,,serwisu''. Aby by³o jasne:
,,serwis'' jest jedynie punktem przeka¼nikowym pomiêdzy mn± i dystrybutorem.

P³yty nagrane po drugiej lub pierwszej wizycie w ,,serwisie'' s± trwalsze
od tych, które by³y nagrane przed t± wizyt±. Niestety nie pamiêtam, po której
wizycie siê polepszy³o.

E. :)