Re: Jaki monitor dla programisty ?

Autor: Krzysztof Arentowicz <ROT13xnerag_at_cbpmgn.barg.cy.invalid>
Data: Tue 11 Apr 2006 - 15:33:47 MET DST

Marx wrote:

> Kup dowolny o najwyzszej rozdzielczosci dostepnej dla twojej kieszeni.
> Albo zamiast kupic jednego za 2000 lepiej kupic dwa po 1000.

jako programista pozwolę sobie stwierdzić, że bzdury gadasz.
Totalne.

Monitor to najważniejszy element komputera. Obraz musi być dobrej jakości,
zwłaszcza jeśli sporo sie czyta / pisze.

19" w 1280x1024 do programowanie wystarcza aż nadto. Ale musi to być dobre
19" a nie jakiś chłam. 2 monitory ? po cholerę ? Ze niby debugger na drugim
chodzi ? Bez sensu.

Pracuję na zmianę na Eizo 768 (19") i Belinea 10 17 30 (17")
Nie ma nawet co porównywać jakości obrazu tych modeli. Belinea to tani
chłam.
Polecanie komuś kupienia 2 monitorów tej klasy, choćby i 21", to chyba
celowa złośliwość.

> Jedyne na co zwroc uwage - aby byl rozsadny zakres regulacji, tzn aby
> oczu nie wypalalo.

spędzam przed monitorem 8-10 h na dobę. Nie wiem czy śmiać sie czy płakać po
przeczytaniu tego "argumentu".

> Typ matrycy ma drugorzedne znaczenie, podobnie jak wielkosc fizyczna
> (chyba ze masz problemy z oczami) i typ zlacza (tylko jakies pasci
> 19calowe na fatalnych grafikach maja duchy itp). Dla programisty
> najwazniejszy jest jednak duzy obszar roboczy
> Marx

typ matrycy ma znaczenie podstawowe - jak ktoś nie gra w Quake'a to po co
ma sie pchać w super szybkie czasy reakcji okupione g***nianym wyglądem
obrazu ?

Za to złącze DVI to konieczność - różnica w jakości obrazu jest bardzo
znaczna. Sprawdzone na moim Eizo + Radeon 6800.

--
Krzysztof Arentowicz