Re: Procesor się przegrzewa

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Tue 11 Apr 2006 - 09:16:55 MET DST

Marek <lechm1@o2.pl> wrote:

> Witam, problem polega na tym że przy graniu (bo głównie to robię na moim
> domowym kompie) procesor przegrzewa mi się bardzo szybko. Nawet na
> starszych grach takich jak StarCraft po około 15-20 minutach wentylator
> zapier... jak szalony.
> Mój sprzęt:
> AMD ATHLON 2800+, ASUS K8N, GIGABYTE RADEON 9550, dysk SATA 80GB.

            To co w tym dziwnego? AXP2800+ dosc mocno sie grzeje i jakos to
cieplo trzeba odprowadzic.

> Pytam, bo ostatnio przeczytałem że te procesory się nie przegrzewają.

            To moze nie czytaj? To niezdrowe: sprzet sie nie zawiesza, wszystko
jest OK, nie zawracasz sobie glowy, a potem po przeczytaniu takiego
artykulu szukasz problemow na sile -> hodujesz wrzody zoladka itp.

> Chciałem jeszcze zaznaczyć, że nic nie podkręcałem.
> Może to chodzi o jakieś ustawienia w biosie czy coś, może aktualizacja
> pomoże. Nie znam się na tyle dobrze i dlatego proszę o pomoc.

            Plyta na nforce. Zapewne pomoze zjechanie z FSB do 100 MHz. Ale nie
o to Ci zapewne chodzi.

PS:
JA tam do starych gierek wymagajacych jak na wspolczesne CPU znikomej mocy
obliczeniowej, ale za to majacych niemily zwyczaj obicazania CPU na ~100%
skrecam FSB przez 8RDAVCore z 200 na 100 MHz i VCore do 1,4V.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl