Re: Karta do TV i do zgrywania - konkretne pytanie

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Thu 30 Mar 2006 - 22:29:41 MET DST

lukasz sczygiel napisał(a):

> okaze sie ze zostanie wprowadzone hdtv a zniknie stara TV to szaraki
> pokupuja skrzynki na telewizor i beda ogladac hdtv w pal-u.

To i tak znaczna poprawa jakości. Nawet na PALu będzie widać to HDTV, bo
niby czemu LOSTy zgrywane z HDTV i skalowane do rozdziałki poniżej PAL
minus czarne pasy wyglądają lepiej od oficjalnego wydania na DVD? ;P

> W takim kraju jak nasz mamy jakies 20-40 mln odbiornikow. Oczekiwany
> czas ich zycia to co najmniej 4-10lat.

Oficjalnie. ;P IMHO takie odbiorniki pociągnął o wiele dłużej. Należy
pamiętać, że w nowych telewizorach nie ma już potencjometrów i
przełączników, które bardzo szybko się zużywały.

> Dalej sa sprzedawane zwykle odbiorniki. Nie wydaje mi sie ze hdtv
> nagle nas uderzy i bedziemy wszyscy szczesliwi....

W Polsce może nie tak szybko jak na zachodzie, ale wejdzie szybciej niż
Ci sie wydaje. Jeszcze nie tak dawno telewizja satelitarna była domeną
ludzi zamożnych, podobnie jak telefony komórkowe kojarzono z ludźmi
biznesu o laptopach nie wspominając. Teraz w wielu domach jest zestaw
satelitarny (nie koniecznie do odbioru którejś z kodowanych platform,
ale jest...), z komórkami biegają dzieciaki z podstawówki, a z laptopami
studenci. ;) Minęło przecież raptem kilka lat...
A przecież już teraz zaczynają się pojawiać telewizory HD Ready, teraz
mogą sobie na nie pozwolić nielicznie, ale... poczekaj kilka lat. ;)

# /George Orwell - Rok 1984/