Re: Karta do TV i do zgrywania - konkretne pytanie

Autor: lukasz sczygiel <gdzies_at_daleko.pl>
Data: Thu 30 Mar 2006 - 20:08:46 MET DST

PAndy napisał(a):

> Karta np z CX2388x - dobre przetworniki - poprawiona i roziwnieta wersja
> BT87x/BT84x
> z softu vdub, vdubmod, avisynth, virtualvcr, ffdshow + kilka kodekow
> bezstratnych np lagarith
> Ale naprawde wystarczy kazda karta poprawnie przechwytujaca obraz
> (poprawnie czyli bez gubienia klatek)
>
> To naprawde potezny zestaw i umozliwa mase powaznych operacji na obrazie...
>
> do tego warto dodac enkodery MPEG-2 np nuenc i quenc a takze hc
> (freeenc, ffmpeg, mencoder)

> e, bez przesady - zalezy co obrabiamy i jak bardzo zalezy nam na jakosci...

Przybijam pieczatke "zatwierdzono" :)

> Dysk wydoli 15 - 20MB na sekunde - niekompresowane video to ok 27MB na
> sek, kompresowane lagarith czy huffyuv to jakies 14 - 20 - dla MJPEG i
> kwantyzacji stalej ustawionej na np 4 -5 to powinno byc ponizej 8MB

Wychodzi ze trzeba miec te 5-15 giga wolnego hdd per film. Nie jest to
duzy problem.

> Nie trzeba 10 razy probowac - nagrywamy material raz i potem sprawdzamy
> w kilku punktach, najfajniej po prostu uzywajac wbudowanego w ffdshow
> przetwarzania - jest bardzo szybkie i daje zadowalajace rezultaty, poza
> tym mozna zmieniac parametry suwakami i widac praktycznie natychmiastowa
> reakcje.

Heh nieglupie, tak nie probowalem:)

> Co do sterownikow nie polemizuje, ffdshow + xvid - daleko lepszy niz
> divx i niekomercyjny
A mozliwe. Ja jakos zaczalem od divx-a i staram sie jechac tak dlugo jak
sie da na jednym zeby nie miec bajzlu i kazdego filmu pakowanego czym innym.

> Do ogladania DScaler. no i bazowanie na obrobce w avisynth - uzupelniony
> virtualdubmod jest wlascwie kompletnym zestawem do przetwarzania video...

Dziekuje za owocna dyskusje:)
Niech teraz ktos napisze ze szukal na grupie i nie znalazl :)

--
Lukasz Sczygiel
wstaw moje nazwisko@gmail.com