Zintegrowana karta dźwiękowa obciąża CPU?

Autor: el_triste <el_triste_co_spamowi_at_sie.nie.klania.o2.pl>
Data: Mon 27 Mar 2006 - 02:16:49 MET DST

Witam wszystkich.
Czytałem ostatnio kilka testów kart dźwiękowych i spotkałem się z opinią,
że używanie karty dźwiękowej zintegrowanej z płytą główną zwiększa
obciążenie procesora. Właściwie dlaczego? Przecież to nie jest całkowicie
softwarowy wytwór, odpowiedni chip zajmujący się obsługą dźwięku istnieje
fizycznie na płycie, tyle, że nie jest wciśnięty w slot PCI, tylko
podłączony ścieżkami na sztywno. Różnicy w obciążeniu CPU nie powinno być.
Przynajmniej tak mi się zdaje...
Jak to właściwie jest z tym obciążeniem?