Re: Zintegrowana karta dźwiękowa obciąża CPU?

Autor: MadMan <madman15_at_nie-spamo-wac.wp.pl>
Data: Mon 27 Mar 2006 - 06:07:09 MET DST

Dnia Mon, 27 Mar 2006 02:16:49 +0200, el_triste napisał(a):

> Czytałem ostatnio kilka testów kart dźwiękowych i spotkałem się z opinią,
> że używanie karty dźwiękowej zintegrowanej z płytą główną zwiększa
> obciążenie procesora. Właściwie dlaczego? Przecież to nie jest całkowicie
> softwarowy wytwór, odpowiedni chip zajmujący się obsługą dźwięku istnieje
> fizycznie na płycie, tyle, że nie jest wciśnięty w slot PCI, tylko
> podłączony ścieżkami na sztywno. Różnicy w obciążeniu CPU nie powinno być.
> Przynajmniej tak mi się zdaje...
> Jak to właściwie jest z tym obciążeniem?

Masz rację - nie jest to całkowicie softwarowy wytwór, a tylko częściowo
:-)
Tu chodzi o to, że wszystkie obliczenia związane z dźwiękiem robi
procesor komputera, a nie np. DSP na karcie dźwiękowej. Ale ja się tam
zbytnio nie przejmuję - setup dema ToCA 3 wskazuje, że przy maksymalnej
jakości dźwięku obciążenie procesora wynosi 13%. Różnica w grze raczej
żadna.
Co innego brak efektów typu EAX...

--
| MadMan | MSI KT6-Delta +Duron@AthlonXP 1,6@2,2 GHz FSB200 +1 GB |
| Samsung SyncMaster 755DF +Pentagram Freezone QC-92CU +HP LJ 5   |