Re: jak podzielić dysk?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 27 Mar 2006 - 01:35:10 MET DST

Użytkownik "raku" <raku/spam-off/@buziaczek.pl> napisał w wiadomości
news:2909350.hGVL274kmU@demon.krak.tke.pl...
> Michal Kawecki spłodził(a):

> chodziło mi o systemy, które potrafią utrzymać fragmentację na
> niskim poziomie, tak że defragmentacja nie jest konieczna. Mowa tu
> o np. reiserfs. Weźmy też choćby jedną z moich partycji ext3: 70GB
> wielkości, używana od roku, stopień fragmentacji 1,9%. Nie
> defragmentowana nigdy.

To nie jest tak do końca. Defragmentacja w Linuksie jest wykonywana
automatycznie podczas startu systemu lub już w trakcie jego pracy
(reiserfs). Podobny efekt uzyskasz zapuszczając regularnie pod Windows
np. programik contig, który potrafi łączyć pliki w pojedyncze, ciągłe
kawałki. Efekt może być taki jak u mnie:

Fragmentacja woluminu
    Fragmentacja całkowita = 0 %
    Fragmentacja plików = 0 %
    Fragmentacja wolnego miejsca = 1 % .

Fragmentacja plików
    Całkowita liczba plików = 133 546
    Średni rozmiar pliku = 137 KB
    Całkowita liczba pofragmentowanych plików = 4
    Całkowita liczba nadmiarowych fragmentów plików= 18
    Średnia liczba fragmentów na plik = 1,00

Jest to partycja C/NTFS z systemem i profilami, intensywnie używana,
ostatni raz defragmentowałem ją jakieś pół roku temu przy pomocy
systemowego defrag.exe.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/