Re: [WiFi] [Uwaga lamer] Czy kazda karta WiFi skomunikuje sie z kazda inna?

Autor: maciek <maciek_at_szorujbabciudokolejki.pl>
Data: Sun 26 Mar 2006 - 14:19:23 MET DST

Michal Bien napisał(a):

> Wskazane by w razie czego mozna bylo podpiac, ale ciezko Ci bedzie
> znalezc taka karte PCMCIA. IMHO zdecydowanie wygodniej dac przy AP mala
> antene dookolna lub panel/biquad polepszajacy sygnal w wymaganym kierunku
> niz uzerac sie zewnetrzna antena przy laptopie.

Ale ja w notebooku juz mam karte WiFi Intela. Teraz poszukuje drugiej do
PCta naziemnego. Nie chce stosowac zadnego AP, bo mam juz kablowy
ruter/hub/firewall. Wiec sytuacja wyglada tak, ze jak oba komputery sa
blisko to oba korzytaja z routera przez skretke. Jesli notebook staje
sie mobliny, to wtedy chcialbym, zeby korzystal z udostepnianego
polaczenia od PCta (ze tak powiem 'zapasowo'). Wymiany routera
ethernetowego na radiowy nie planuje na razie.

> A do czego ma to byc? Jesli do udostepniania internetu to nie ma
> zadnego znaczenia, zreszta do tego i tak lepiej nafdaje sie IEEE 802.11b
> czyli 11mbit/s radiowo = ~600 kb/s w TCP/IP ze wzgledu na moce i odpornosc
> na zaklocenia.

W 95 procentach wlasnie do udostepniania internetu - do przegrywania
duzych plikow podlacze te komputery z powrotem przez kabel. Ale 600kb/s
to jak dla mnie troche za malo. Chcialbym, zeby bylo przynajmniej 2Mbps.
Pozdrawiam,
Maciek