Re: Kask 3D

Autor: Marcin Narzynski <narzynka.usun_at_tez_usun.onet.pl>
Data: Thu 23 Mar 2006 - 15:11:15 MET
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Message-ID: <12d73$4422ac74$57cf7620$14565@news.chello.pl>

>> Chodzilo min. o roznice w czasie reakcji na np. obrot glowa, glowa sie
>> obracala ale obraz w helmie zmienial sie po jakims czasie. Jak obracasz
>> glowa to oczy odrazu widza co innego a w helmach zawsze byla pewna zwloka
>> spowodowana obliczeniem i wyswietleniem nowego obrazu. Efekt byl taki ze
>> ludzie po troche dluzszej sesji helmowania zygali jak koty.
>>
>> Mi to po 20min w helmie totalnie nawalaly oczy z powodu malej
>> czestotliwosci odswiezania :-(
>
> Glownie problem byl w plynnosci ruchu - predkosci (ilosci) klatek a takze
> wlasnie w lag'ach, zaobserwowano ze to nei rozdzielczosc wyswietlacza jest
> problemem ale wlasnie srpawy zwiazane z ruchem i percepcja
> czasoprzestrzenna - mozg osoby dlugo przbywajacej w takim VR zaczynal
> wytwarzac mechanizmy kompensacji niedoskonalosci VR - po powrocie do RW
> czesto nastepowaly tzw flasback'i, zaburzenia rownowagi a nawet przypadki
> utraty przytomnosci - stad wypracowano metody dozowania VR (prawie tak jak
> napromieniowanie) - w tej chwili dsyponujemy juz na tyle zaawansowanymi
> rozwiazaniami 3D ze jest duza szansa na powrot do VR - pewnie ekrany z
> rozdzielczoscia 1024x768 jako minimum, do tego plynnosc ruchu (przyjmuje
> sie ze musi byc ok 60fps co najmniej - VR "wciaga" i oddzialuje znacznie
> silniej niz 2D stad tak male predkosci odswiezania jak w 2D sa
> niedopuszczaln) i male lag'i.

Ale może zacznijmy od modeli "lite", które nie będą reagować na ruchy głową.
Na początek wystarczy sterowanie klawiaturą. W tej chwili nie oczekuję od
gier, żeby reagowały na moje ruchy czymkolwiek i niech tak zostanie.
Tym sposobem odpadnie problem przesunięć czasowych i zmysł równowagi nie
będzie narażony na ogłupiające sygnały.

MN
Received on Thu Mar 23 15:15:10 2006

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Thu 23 Mar 2006 - 15:51:30 MET