Re: Kask 3D

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 23 Mar 2006 - 14:37:03 MET

<artur.barutowicz@wytnitoatsisa.com> wrote in message
news:dvu7a7$7kl$1@news.onet.pl...
> "PAndy"
>
> Chodzilo min. o roznice w czasie reakcji na np. obrot glowa, glowa sie
> obracala ale obraz w helmie zmienial sie po jakims czasie. Jak obracasz
> glowa to oczy odrazu widza co innego a w helmach zawsze byla pewna zwloka
> spowodowana obliczeniem i wyswietleniem nowego obrazu. Efekt byl taki ze
> ludzie po troche dluzszej sesji helmowania zygali jak koty.
>
> Mi to po 20min w helmie totalnie nawalaly oczy z powodu malej
> czestotliwosci odswiezania :-(

Glownie problem byl w plynnosci ruchu - predkosci (ilosci) klatek a takze
wlasnie w lag'ach, zaobserwowano ze to nei rozdzielczosc wyswietlacza jest
problemem ale wlasnie srpawy zwiazane z ruchem i percepcja
czasoprzestrzenna - mozg osoby dlugo przbywajacej w takim VR zaczynal
wytwarzac mechanizmy kompensacji niedoskonalosci VR - po powrocie do RW
czesto nastepowaly tzw flasback'i, zaburzenia rownowagi a nawet przypadki
utraty przytomnosci - stad wypracowano metody dozowania VR (prawie tak jak
napromieniowanie) - w tej chwili dsyponujemy juz na tyle zaawansowanymi
rozwiazaniami 3D ze jest duza szansa na powrot do VR - pewnie ekrany z
rozdzielczoscia 1024x768 jako minimum, do tego plynnosc ruchu (przyjmuje sie
ze musi byc ok 60fps co najmniej - VR "wciaga" i oddzialuje znacznie silniej
niz 2D stad tak male predkosci odswiezania jak w 2D sa niedopuszczaln) i
male lag'i.