Upgrade procesora - czy dobrze?

Autor: mich <mirchales_nospam_at_polbox.com>
Data: Thu 23 Mar 2006 - 11:52:49 MET

Witam,

Mam zamiar trochę unowocześnić/przyśpieszyć
dwa komputery już dość wiekowe.Nie chciałbym popełnić
błędu dlatego proszę oceńcie czy dobrze mam zamiar działać
czy popełnię błąd (jeśli tak to jaki)

1 komputer - płyta główna ABIT BM6, bezzworkowa, FSB 66/100MHz
siedzi tam w tej chwili Celeron 400. Mam zamiar włożyć zamiast niego
Pentium III 700MHz/100. W biosie mogę ustawiać mnożnik do 8x
a więc po ustawieniu szyny 100MHz, mnożnika 7x wszystko powinno
wystartować poprawnie. Napięcie dla procesora pozostawiam w biosie
na Default i zostanie ustawione odpowiednie dla tego procesora?
Czy może raczej jeszcze przed wyjęciem starego Celerona ustawić
ręcznie napięcie na potrzebne dla PIII, potem zapisać, wyłączyć
wymienić procesor i odpalać.
Czy Win98, który jest zainstalowany na tym kompie poradzi sobie
z poprawnym startem po zamianie procesora? (reinstalacja systemu
nie wchodzi w grę - choćby za cenę pozostawiania starego procka)

2. komputer IBM 300 desktop, płyta mATX dedykowana IBM, zworkowa,
SLOT1, FSB 100MHz
Z opisu wynika że obsługuje procesory do PII 450 (w tej chwili siedzi 350)
Mam zamiar włożyć procesor PIII 450/100 (jeśli taki znajdę).
Czy z faktu że w opisie nic nie ma o procesorach PIII wynika że może on
nie wystartować czy tylko dawno temu firma nie brała tego pod uwagę?
Chętnie dałbym jej jak najszybszy procesor.
Czy jeśli włożę procesor powiedzmy PIII 600/100 a na płycie zworkami
mogę ustawić mnożnik maksymalnie 4,5 to jak to będzie pracowało?
A co z napięciem? W tej płycie nie ma możliwości ręcznego ustawiania
(ustawia się zapewne automatycznie do rozpoznanego procesora)
czy w ten sposób mogę spalić PIII?
Tutaj siedzi Windows 2000Prof i nawet gdyby tego wymagał mogę
go reinstalować.

Będę niezmiernie wdzięczny za uwagi.
Nie chciałbym czegoś zniszczyć zamiast poprawić :)