Re: Upgrade procesora - czy dobrze?

Autor: Cyneq <spam_at_won.com>
Data: Thu 23 Mar 2006 - 13:15:53 MET

mich napisał(a):
> Witam,
>
> Mam zamiar trochę unowocześnić/przyśpieszyć
> dwa komputery już dość wiekowe.Nie chciałbym popełnić
> błędu dlatego proszę oceńcie czy dobrze mam zamiar działać
> czy popełnię błąd (jeśli tak to jaki)
>
> 1 komputer - płyta główna ABIT BM6, bezzworkowa, FSB 66/100MHz
> siedzi tam w tej chwili Celeron 400. Mam zamiar włożyć zamiast niego
> Pentium III 700MHz/100.

Wkładaj nikt nie broni. Stawiam dolary przeciw orzechom że nie odpali.
99% że ta płyta obsługuje tylko PPGA a nie FC-PGA. Przynajmniej jak
powstała to nikt nie słyszał o FC-PGA. Możesz oczywiście próbowac moda
(trzeba doprowadzić Restet do innej nóżki i chyba którąś zaizolować.

>W biosie mogę ustawiać mnożnik do 8x
> a więc po ustawieniu szyny 100MHz, mnożnika 7x wszystko powinno
> wystartować poprawnie.

Intel ma gdzieś mnożnik z płyty.

> Napięcie dla procesora pozostawiam w biosie
> na Default i zostanie ustawione odpowiednie dla tego procesora?

Tak. Ta płyta podaje napięcia od chyba 1.5V.

> Z opisu wynika że obsługuje procesory do PII 450 (w tej chwili siedzi 350)
> Mam zamiar włożyć procesor PIII 450/100 (jeśli taki znajdę).
> Czy z faktu że w opisie nic nie ma o procesorach PIII wynika że może on
> nie wystartować czy tylko dawno temu firma nie brała tego pod uwagę?

Włożysz na pewno każdego Katmaia, a więc wszystko co jest na slot 1 i ma
w opisie "512" cacha (nie daje głowy czy najszybszy był 600 czy 650) i
napięcie koło 2.0V. UWAGA: przy tej prędkości zaczynają się coppermine
(moga nie współpracować)- ale mają 256 cache i mniejsze napiecia.

> Chętnie dałbym jej jak najszybszy procesor.
> Czy jeśli włożę procesor powiedzmy PIII 600/100 a na płycie zworkami
> mogę ustawić mnożnik maksymalnie 4,5 to jak to będzie pracowało?

Daj ty spokój z tym mnoznikiem, dobra?

> A co z napięciem? W tej płycie nie ma możliwości ręcznego ustawiania
> (ustawia się zapewne automatycznie do rozpoznanego procesora)
> czy w ten sposób mogę spalić PIII?
Katmaia nie spalisz - chodzi na 2.0 (czy tez 2.05). Jesli nie da się
ustalić minimalnego napiecia jakie ona może dać to dla bezpieczeństwa
nie wsadzaj coppermina, chyba że socketowego w przejsciówce z
_regulatorem_ (układem, nie regulacja zworkami kodu na VID).

--
Cyneq