Re: Barracuda 7200.7; 160 GB - przeniesione sektory

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 22 Mar 2006 - 15:10:01 MET

> diagnoza seatools wyglada tak:
> Partition 1 (NTFS (26.8 GB) ) Result: Failed with critical Errors
>
> The following errors were found while scanning the volume:
> - One or more errors were found in the index
> - One or more errors were found in metadata file records

            Czyli raczej nic _FIZYCZNIE_ z dyskiem - to sa bledy logicze, za
ktore pewnie odpowiada OS - jakis zwis itp i gotowe.

> - Other errors were found

            A co to za "others"?

> to samo dla wszystkich partycji, poza najmniejsza, na swapa (FAT)
> bledow bufora, kabla ani niczego innego nie zauwazylem w logu....

            Czyli OK.

> i co? wymiana?

            Jaki jest komunikat Sea Tools? Jesli dysk kwalifikuje sie do
naprawy/wymiany to jest to WYRAZNIE zaznaczone na koniec gruntownego
skanowania SeaTools.

> jaki jest dobry program, ktory poda mi faktyczne dane o strukturze
> dysku... tj logiczne, liczbowe informacje?

            Dowolny montor SMART + soft producenta dysku [tu SeaTools tylko nie
ta wersja obslugiwana przez WWW tylko normalna niskopoziomowa na nosniku
samobootujacym + ew. jeszcze IBM Drive Fitness Test - wbrew nazwie mozna go
uzywac do diagnozowania dyskow innych producentow.

> PS czy barracudy robia cos z glowicami po chwili bezczynnosci? tak jak
> odpisalem Omsonowi?

            Nie. Tak nie powinno byc. Ale za to moze byc rowniez odpowiedzialny
OS przerzucajacy dane do pliku wymiany itp. Uruchom komputter pod DOS i
zobacz czy jest tak samo. Jesli tak to cos jest nie tak - niektore dyski
maja ustawienia do robienia self testu nosnika przy bezczynnosci - nie
lubie tego. Nie wiem czy akurat ta barracuda tez ma takie ustawinia
domyslne.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl