Re: WinFast PVR2000 vs Theater 550 PRO

Autor: Leszek K. <leszek60.wytnij_at_neostrada.pl>
Data: Mon 20 Mar 2006 - 07:40:44 MET

Mr.FX napisał(a):
> Przeszukałem sieć i jeszcze się nie mogę zdecydować.
> Jedni chwalą ATI za najlepszej jakości obraz, w wielu
> zagranicznych testach również wygrywa ATI. Z drugiej
> strony podobno są jakieś kłopoty z dźwiękiem na polskich
> stacjach i niby wymaga bardzo dobrego sygnału TV. Z drugiej
> strony Leadtek podobno ma lepsze sterowniki i lepiej
> sobie radzi ze słabszym sygnałem.
> - sygnał tv mam z kablowki (jakość dobra ale bez rewelacji),
> - karta będzie używana z monitorem LCD 21,3" i czasami
> z projektorem,
> - najważniejsza jest jakość obrazu z tunera tv,
> [...]

Leadteka nie znam, ale co do Theatrixa to jestem od paru miesięcy
"szczęśliwym" posiadaczem takowej. Karta jest wyśmienita.
ALE:
- dołączone oprogramowanie (PowerCinema3) to straszne badziewie
- jedynie winamp potrafi wydusić z niej dźwięk stereo w dowolnym systemie
Jedynym programem, który w miarę po ludzku ją obsługuje (mono) to
ChrisTV (płatny). Na zapowiadane oprogramowanie Ati też nie ma co liczyć
bo wszystkie nowsze AtiMMC (obsługujące AiW) też oparte są na
bibliotekach DirectX (w szczególności kochany kstvtune.ax), z których
się można dowiedzieć, że NICAM-u w Polsce nie uświadczy za to jest
dostępny SECAM. Śledzę intensywnie fora irlandzkie bo tam mają podobne
problemy, ale jak na razie nikt nie znalazł rozwiązania. Wina nie jest
do końca Ati. To bardziej niedbałość Microsoftu powoduje te problemy.
Przy tunerach AiW pomagała podmianka kstvtune.ax za starszych dx-ów.
Niestety nowe oprogramowanie nie chce chodzić po takich przeróbkach. Z
utęsknieniem czekam na jakiegoś DX9.0d. Może w końcu dojdzie do Billa,
że Polska nie leży na Syberi.