Re: Nowy komputer czy nowy sprzęt?

Autor: Richma <richma_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 19 Mar 2006 - 13:33:55 MET

W artykule news:dvjbpi$gmf$1@atlantis.news.tpi.pl,\ Wojciech "Spook"
Sura z adresu <spook.no@unwanted_mail.op.pl> napisał(a):

> Mam więc kilka pytań.
>
> Pierwsze: Czy to "tylko" wina małej ilości RAMu? Pracuję na WinXPHome
> i na Mandrivie 10.2, a planuję w bliższym lub dalszym czasie kupić
> sobie jeszcze tuner TV. Czy mój obecny procek, nawet przy zwiększonej
> ilości RAMu wystarczy do takiego zastosowania?

Nie, w tej konfiguracji brak pary :)

> Drugie: Gdybym robił kompleksową zmianę sprzętu, czy opłaca się
> zmieniać kartę graficzną na inną, czy pozostać przy obecnej? Z
> GeForce'ami miałem taki myk, że po włączeniu komputera palił mi się
> monitor (jakiś tranzystor, czy coś takiego). Żeby było zabawniej, to
> próbowałem chyba dwa albo trzy różne GeForce'y i było tak samo. Teraz
> mam LCD 19' i problem z głowy ;)

Nie

> Trzecie: Czy dla podniesienia wydajności pracy warto kupić nowy
> procek? Czy do tego będę musiał również kupić nową płytę główną?
> Jeśli nowy procek to jaki - AMD, celeron, pentium? 32 / 64? Może
> jeszcze inny?

Patrz niżej.

> Czwarte: Jeśli okaże się, że trzeba wymienić większość wymienionego
> przeze mnie powyżej sprzętu, to czy nie opłaci się bardziej kupić
> nowy komputer? Może macie jakieś "sprawdzone" konfiguracje?

Tak. Kup nowy komputer (zbieraj kasę).
Sercem nich będzie dwurdzeniowy procek, np: AMD x2 3800+ lub czekaj na
podobne o mniejszej wydajności, które winny niedługo się pojawić i będą
tańsze.
Płyte Asusa, Gigabyte, na nforce 4 biorąc po uwagę SLI (2 karty), ale
jeżeli nie jesteś zapalonym graczem to nie warto.
Karta graficzna, najmniej to GeForce 6600 GT, na chłodzeniu pasywnym.
Pamięć w dualu, min 2 x 512MB lub 2 x 1GB (CL 2,5 lub mniej).
Dysk Seagate SATA, ze 200GB.
Zasilacz >200 zł, np: Tagan
Obudowę w miarę dobrze wietrzoną.
No i pozostałości.
Zastanów się nad stacją dysk, 3,5", chyba nie warto(PenDrive).
Cały komputer ma być cichy.
Ja bym czekał do sierpnia.
Mam podobny wydajnościowo komputer i czekam na lepsze ceny, czasy :) .

--
Richma