Re: Ktory komputer lepiej kupic waszym zdaniem?

Autor: Tomasz Stafinski <Jenot_at_jenot.local>
Data: Sun 19 Mar 2006 - 13:34:41 MET

On 2006-03-18, d4rqu@op.pl <d4rqu@op.pl> wrote:
> Witam. Mam dylemat do nie wiem ktory komputer lepiej kupic. Pierwszy to
> Celeron 3ghz, 512ramy, 80gb hdd, radeon 9250 za 1299zl. A drugi to

Od tego trzymaj się z daleka.

> Intel 2x 2,66 (dwurdzeniowy), 512ramu, 200gb hdd i ati x550 256mb za
> 1999zl. Zaznaczam, ze komputer bedzie mi glownie potrzebny obslugi
> internetu, rysowania w autocadzie, chcialbym sobie czasem zagrac w
> jakas z nowszych gierek, np, quake4. Czy pierwszy komputer nie bedzie
> za slaby? Bo roznica ceny jest spora i nie wiem czy oplaca mi dawac

Generalnie, jak już ktoś napisał, oba będą za słabe. Ale z drugiego po
dołożeniu w przyszłości 512MB i wymianie karty graficznej jeszcze coś
będzie (czytaj: Q4 powinno być grywalne).

> 700zl wiecej. Zaznaczam ze chcialbym, aby na tym komputerze w
> przyszlosci dzialal mi dobrze windows vista. Aha i mam jeszcze drugie
> pytanie, nie wiem jaki wybrac monitor. Czy polecacie 17 cali za 899zl,
> czy 19 cali za 1299zl? Czy na monitorze lcd 17 cali, dobrze sie pracuje
> w rozdzielczosci 1280 x 1024. Czy literki nie sa za male? Bede
> wdzieczny za odpowiedz.

Literki będą OK. 1280x1024 to natywna rozdzielczość większości matryc
17". Jeśli pracujesz w AutoCadzie i grasz, to rozważ zamiast LCD kupno
dobrego CRT (nawet używanego, poleasingowego). Ja ostatnio wymieniełem
LCD 17" na IBM P275 (Sony G520 z logo IBM) z 2002r 21" - pełny komfort
(1600x1200@100Hz). Problemem jest tylko wygospodarowanie dla takiego
klocka miejsca.

Pozdrawiam,

--