Re: Sprawdzenie LCD w sklepie - czym sie rozni ?

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Mon 13 Mar 2006 - 11:24:21 MET

mgs wrote:

> Ja mam dwa uszkodzone piksele i żadnego z nich nie widzę częściej niż
> raz na tydzień. Oddanie takiego monitora byłoby zabawne, bo musiałbym w
> serwisie pokazywać na specjalnie przygotowanych obrazach gdzie ten
> pikselik jest. "Przeszkadzalność" jest zerowa i nawet gdybym miał
> gwarancję na piksele nie wymieniałbym tego monitora. I to dotyczy bardzo
> wielu LCD z uszkodzonymi pikselami (szczególnie tych nie na matrycy TN).

W tym poniekąd rzecz - nizsza polka cenowa - ok 900-1500 to matryce TN
(wiekszosc sprzedazy). A tam świetliki są widoczne bardzo dobrze. Nieco
pomaga im moda na jasne tło w aplikacją windowsowych, ale biada tym,
którzy oglądają filmy na LCD.

> Gdyby LCD miały lepszą gwarancję mogłyby kosztować nawet trzy razy
> więcej. Niestety proces ich produkcji nie jest idealny.

e no bez przesady (troche w tym propagandy producentów - wystarczy
przeczytać ulotki dot gwarancji na piksele) - jezeli taki Acer w
notebookach montuje 10% uszkodzonych matryc, to skad te 2-3 razy ?
Pojecie lepsza jest b. ogolne. W kazdym razie sa firmy, ktore
wprowadzaja startowe gwarancje i jakos nie bankrutuja. IIyama jest jedna
z nich (informacja na stronie).

> Zdefektowane LCD oczywiście trafią do biur, ale ich odsetek jest większy
> niż zapotrzebowanie. Znacznie większym problemem - o którym zwykły
> użytkownik rzadko wie - jest słabe podświetlenie. Piksel to jeden mały
> punkt, a złe podświetlenie może zamienić nasz ekran w chmurki...
> (szczególnie widoczne w LCD 17'' za 700-900 złotych oraz w tych
> produkcji IIyamy).

Masz na myśli poziom czerni i 'chmurki' w przy krawedziach ? Jezeli sie
nie myle to cecha matryc TN (?)

--
Rafał Łukawski
http://rafal.lukawski.pl/