Re: Drive Power Cycle Count

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Mon 13 Mar 2006 - 01:54:01 MET

OMSON <omson@o2.pl> wrote:

> Nie potrafie i jest to uciazliwe w moim odczuciu (i podejrzewam, ze
> bardzo wielu osob takze).

            Znajomosc roznych notacji jeszcze nikomu nie zaszkodzila.

> Swoja droga z tego co tu piszesz wynika, ze
> ciagle siedziesz i przeliczasz w glowie czy tez z kalulatorem wartosci
> szesnastkowe podawane przez ten program... :) IMHO to zakrawa na
> paranoje ;)

            Mylisz sie. Taki program ma ostrzec za wczasu uzytkowinka i to ona
ma na biezaco analizowac dane. A akurat DTemp lubie dlatego, bo jest maly
i w trayu ladnie pokazuje temperature, poza monitorowaniem SMART.

> A o zaimplementowanym w BIOSie odczycie S.M.A.R.T. to przypadkiem nie
> zapomniales kolego? :)

            Pamietam - i wiem rowniez ze badanie stanu SMART przy POST jest
zgrubne, tak samo jak defektow pamieci. Programiki dzialajace caly czas
w tle robvia to lepiej, w szczegolnosci na podstawie dynamiki zmian stanu
dysku sa w stanie wyliczyc przewidywana date awarii i sie do niej
przygotowac przez zrobienie backupow/przenosiny na pewny dysk.

> Z praktyki Ci powiem, ze funkcja ta ostrzeze
> Cie odpowiednio wczesnie jesli stan dysku bedzie na to wskazywac (ja w
> ten sposob uratowalem dane z osobistego twardziela, pomimo ze wogole
> sie nie interesowalem jakims sprawdzaniem stanu dysku - zwyczajnie
> ustawilem dawno temu S.M.A.R.T. w BIOSie na Enabled i zdalo to egzamin
> - po komunikacie ostrzegajacym zrobilem backup danych i zajalem sie
> niskopoziomowym naprawianiem hdd za pomoca narzedzi od producenta -
> dysk

            Miales szczesci. PRzy kolejnej awarii mozesz go tyle nie miec.
A najcenniejsza czescia peceta IMHO jest _ZAWARTOSC_ dysku, nie sam dysk
czy inne duperele w stylu CPU czy grafiki za 2k zl. W tym, przypadku
ostroznosci nigdy za wiele.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl